קריירה ולימודים

עובדי הפארקים בדיסני מתאגדים: "רוצים כיסא בשולחן קבלת ההחלטות"

הבדרנים ועובדי המצעדים בקליפורניה מתאגדים, תחת טענות לתנאי עבודה קשים ולו"ז עבודה לא קבוע. עובדים רבים מספרים שהם נאלצים לעבוד בכמה עבודות במקביל
מערכת ice | 
דיסנילנד (צילום דיסנילנד)
השחקנים המגלמים את הדמויות בפארקים של חברת דיסני בקליפורניה הגישו בקשה להתאגדות, כך פורסם בסוכנות הידיעות אי-פי. על פי התלונות, השחקנים נאלצים לעבוד בעבודות נוספות על מנת לפרנס את עצמם. מלבד שחקני הדמויות ועובדי המצעדים, רוב העובדים האחרים בפארק כבר מאוגדים. 
השחקנים הגישו בקשה להכרה באיגוד למשרד העבודה האמריקאי דרך איגוד Actors' Equity Association. לטענת העובדים, למרות הדרישה של דיסני לזמינות מלאה, לו"ז העבודה לא מתפרסם באופן עקבי. בעקבות כך, בדרנים רבים מתקשים להחזיק בעבודות נוספות בעקבות הדרישה לזמינות לצד לו"ז העבודה המשתנה. 
 
בעקבות הקורונה נסגר הפארק, ועכשיו עם פתיחתו המחודשת, עלתה המודעות של הבדרנים העובדים בו לנושאים הנוגעים לסידור עבודה קבוע וכן לחשיבות תקנות חיטוי, בין השאר של התחפושות. הבדרנים הגישו את הבקשה להתאגדות דרך איגוד המתמחה בשחקנים ובדרנים. ככזה, הארגון מכיר את צרכיהם הייחודיים של העובדים בתעשייה הזאת. למשל - בדיקת נעליים למניעת החלקה על הבמה, סיפוק איפור מתאים וכו'. "אנחנו רוצים כיסא בשולחן קבלת ההחלטות ולקחת חלק בשיחה מנקודת מבטם של הבדרנים", אמר אחד העובדים. 
העובדים המקבילים בחברה בפלורידה התאגדו כבר בשנות השמונים. ההתאגדות קרתה בעקבות מקרים של אלימות של ילדים ואף מבוגרים כנגד השחקנים המחופשים, למשל בניסיון לבדוק את מינו של האדם מתחת לתחפושת של מיקי מאוס. ההתאגדות התרחשה גם על רקע התפרצות מחלות וכינים בעקבות שיתוף תחפושות לא נקיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה