בעולם

דו"ח המשרות של משרד העבודה האמריקאי: שוק העבודה מתאושש

כמות השכירים שאינם חקלאיים במדינה, גדל ב-236,000 בחודש שעבר, נתון שעומד פחות או יותר בציפיות של המומחים. שיעור האבטלה בארה"ב ירד מעט ל-3.5% בלבד, ירידה מ-3.6% בפברואר
מערכת ice | 
דגלי ארצות הברית (צילום unsplash)
על פי דו"ח המשרות של משרד העבודה האמריקאי, שפורסם ביום שישי האחרון, כמות השכירים שאינם חקלאיים במדינה, גדל ב-236,000 בחודש שעבר, נתון שעומד פחות או יותר בציפיות של המומחים. לפני פרסום דו"ח המשרות של מרץ, כלכלנים שנשאלו על ידי דאו ג'וס, חזו גידול משרות של 238,000. שיעור האבטלה בארה"ב ירד מעט ל-3.5% בלבד, ירידה מ-3.6% בפברואר. "התעסוקה המשיכה לעלות במגמת פנאי ואירוח, שירותים ממשלתיים, מקצועיים ועסקיים ושירותי בריאות", נמסר מהלשכה לסטטיסטיקה של העבודה. השכר הממוצע לשעה עלה ב-0.3%, מעט יותר ממה שציפו הכלכלנים. השכר עלה ב-4.2% בלבד במהלך 12 החודשים האחרונים - הקצב האיטי ביותר מאז אמצע שנת 2021.
המשקיעים חיכו בכיליון עיניים לנתוני הגיוס האחרונים לאור אי הוודאות המתמשכת לגבי מסלול המדיניות של הפד. יו"ר הפד, ג'רום פאוול, ציטט לעתים קרובות את ההידוק בשוק העבודה, כאשר הבנק המרכזי ביצע שורה של העלאות ריבית במהלך השנה האחרונה. השוק מתמחר סבירות של 69% שהפד יבצע העלאת ריבית נוספת של רבע אחוז בפגישת המדיניות הבאה שלו ב-2-3 במאי, לפי הכלי FedWatch של CME Group. המשקיעים רואים רק סיכוי של 31% שהפד יעצור את מסע ההידוק שלו.
הפד ביצע העלאה של רבע נקודה בחודש שעבר, מה שאותת על נחישותו לבלום את האינפלציה למרות החולשה במגזר הבנקאות האמריקאי. האינפלציה עדיין גבוהה בצורה חריגה, כאשר המחירים זינקו בפברואר ב-6% משנה לשנה, על פי מדד המחירים לצרכן של החודש שעבר. פאוול ומומחים אחרים הציעו כי המשבר בבנקים עלול להוביל להחמרת תנאי האשראי שיצננו את המחירים עוד יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה