רכב

בשורת ענק לבעלי רכבים חשמליים: אלפי עמדות טעינה בדרך

מכרז שלישי בהיקף חסר תקדים יוצא לדרך: משרד האנרגיה ישקיע 20 מיליון שקלים בהרחבת פריסת עמדות טעינה מהירות ואולטרה-מהירות (DC) לכלי רכב חשמליים בצירי התנועה ובמקומות מרכזיים ברשויות המקומיות, כחלק מפעילות המשרד למעבר לכלי רכב חשמליים ונקיים יותר
כפיר אדר | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
משרד האנרגיה פרסם היום (חמישי) קול קורא לתמיכה בגובה של 20 מיליון שקל בהקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה-מהירות (DC) לכלי רכב חשמליים בצירי תנועה בין-עירוניים ועירוניים ובמקומות מרכזיים ברשויות מקומיות בפריסה ארצית. מכרז זה מצטרף לפעילות הענפה של משרד האנרגיה לפריסת עמדות הטעינה בכל רחבי הארץ.
רק בתחילת אוגוסט 2022 הודיע המשרד על תמיכה בגובה של למעלה מ-5 מיליון שקל בהקמת 1,122 עמדות טעינה איטיות לכלי רכב חשמליים ב-37 רשויות מקומיות ברחבי הארץ, וכן על תמיכה בגובה של כ-8 מיליון שקל בהקמת עמדות טעינה איטיות לטעינת כלי רכב חשמליים בחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב. תמיכת משרד האנרגיה בהקמת העמדות במרחב הציבורי וברשויות המקומיות, עומדת על סבסוד של עד כ-75% מעלות ההקמה של העמדה. 

תמיכת מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה במסגרת הקול קורא בהקמת עמדות טעינה מהירות (50-150 KW) תעמוד על סכום של עד 60,000 שקל ובעמדות טעינה סופר מהירות (מעל 150 KW) בסכום של עד 100,000 שקל. בסך הכל, מקצה המינהל סכום של 20 מיליון שקל לטובת קידום עמדות אלו, מה שיאפשר הקמה של בין 200 ל-330 עמדות מסוג זה.
מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת: "כדי לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו לשנת 2030, ביניהם הקטנת השימוש במוצרי דלק מזהמים וצמצום פליטות גזי החממה, אנחנו מעודדים מאוד את שוק כלי הרכב החשמליים. לשם כך אנו מקדמים הסרת חסמים ומאיצים את הקמת תשתית הטעינה. קול קורא זה הוא בהמשך לשני קולות קוראים שהוציא המשרד בשנה האחרונה, הראשון להקמת עמדות טעינה איטיות ברשויות מקומיות, והשני להקמת עמדות טעינה איטיות בחניונים הפתוחים לציבור. במסגרת הקולות קוראים הקצה משרד האנרגיה כ-35 מיליון שקלים לתמיכה בקידום של עמדות טעינה, ואנו צופים כי התמיכה תביא להקמה של למעלה מ-2000 עמדות טעינה חדשות לטובת ציבור המשתמשים ברכב חשמלי".
מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה צופה כי שלושת המכרזים הללו (קול קורא רשויות מקומיות, קול קורא חניונים וקול קורא עמדות מהירות), יובילו להקמה של למעלה מ-200 שקעי טעינה של עמדות מהירות ואולטרה-מהירות לאורך כבישים בין-עירוניים ובשטחים ציבוריים ברשויות מקומיות, וכן להקמה של מעל 2000 שקעי טעינה (AC) במרחב הציבורי ובחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב. מכרזים אלו הינם בהמשך לתמיכת המשרד בהקמה של כ-2500 עמדות טעינה בעלות של 30 מיליון ₪ משנת 2018.
משרד האנרגיה פועל במרץ להסרת החסמים להתפתחות שוק הרכב החשמלי, ודואג לשתף פעולה ולרתום למשימה הן את רשות החשמל והן את חברת החשמל להרחבת התשתית הנדרשת. כל זאת, כחלק מיעדי משק האנרגיה של המשרד לשנת 2030 להקטנת השימוש במוצרי דלק וצמצום פליטות גזי החממה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה