רכב

סיכום 2023: איזו עיר הכי מסוכנת לרוכבי אופנועים בישראל?

עמותת אור ירוק מדווחת כי במהלך השנה החולפת נפגעו 77 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים בירושלים. מנכ"ל העמותה, יניב יעקב במסר למשרד התחבורה: "הקיצוץ עלול לעלות ביוקר". המועצה האירופית לבטיחות בדרכים: ישראל היא המדינה הקטלנית ביותר

מערכת ice | 
תאונות אופנוע (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
כלי רכב דו גלגלי מאפשר תנועה מהירה ממקום למקום, לכן לא פלא שבמדינה בה בעיית הפקקים מחריפה משנה לשנה, בחירה באופנוע או קטנוע הפכה לפתרון המועדף בקרב הצעירים. מנתונים ששחררה הבוקר (שני) עמותת אור ירוק עולה כי ירושלים הייתה העיר המסוכנת ביותר עבור רוכבי אופנועים צעירים במהלך שנת 2023 .
בעיר הבירה נפגעו 77 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (עד גיל 24) במהלך השנה החולפת. בתל אביב שנמצאת במקום השני לפי נתוני הדירוג, נפגעו 41 רוכבים ובחיפה שנמצאת במקום השלישי נפגעו 28 צעירים. סה"כ "אור ירוק" מדווחת על 374 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים אשר נפגעו בשנת 2023. מדובר ביחס של רוכב אחד ליום שנפגע במהלך השנה.
 
יניב יעקב, מנכ"ל העמותה טוען כי על משרד התחבורה לשפר את תהליך הכשרת הרוכבים הצעירים ולוודא שהסכנות וההשלכות של מעשיהם בכביש ברורים. "אסור לקצץ בכסף שמופנה לחינוך לתעבורה בקרב תלמידי התיכון" אמר יעקב, "הקיצוץ המתוכנן עלול להיות בבחינת בכיה לדורות ולעלות לכולנו ביוקר רב".
מדו"ח שפרסמה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) עולה כי מדינת ישראל היא הקטלנית ביותר עבור רוכבי אופנועים בכל גיל. במהלך העשור האחרון, מדינות אירופה הציגו ירידה של כ-2% בכמות הרוכבים ההרוגים בעוד שבישראל נרשמה עלייה של 6%.
 
מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים 27 רוכבי אופנועים וקטנועים כאשר תשעה מההרוגים הם צעירים עד גיל 24- 33% מסך ההרוגים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה