רכב

הנתונים נחשפים: זוהי השנה הקטלנית ביותר לרוכבי אופניים חשמליים

עמותת אור ירוק פרסמה את הבדיקה שערכה בשנת 2023, בה בסך הכול התרחשו יותר מ-1,500 תאונות דרכים. בתאונות הללו נהרגו יותר אנשים משהשנתיים הקודמות גם יחד. אלו הערים המסוכנות ביותר לרוכבים והנתונים הכואבים
מערכת ice | 
אופניים חשמליים (צילום עמותת אור ירוק)
השנה מתו 28 אנשים בתאונות המערבות אופניים חשמליים, כך עולה מדו"ח שפרסמה עמותת אור ירוק אתמול (שלישי) על פי נתוני משטרת ישראל. מספר ההרוגים בשנת 2023 גבוה יותר ממספר ההרוגים בשנת 2022 ושנת 2021 גם יחד, כאשר בתקופה הזו נהרגו 13 אנשים בתאונות מסוג זה. זהו מספר ההרוגים הגבוה ביותר שנרשם מאז הגעת האופניים החשמליים לישראל.
תל-אביב מובילה את רשימת הערים בהן מתרחשות תאונות המערבות אופניים חשמליים, למרות תקנות שונות שניסתה לאכוף בנושא. 300 בני אדם נפגעו בתאונות אופניים חשמליים בתל-אביב יפו בשנה החולפת. בסך הכול, בעיר תל-אביב נהרגו שלושה אנשים בתאונות אופניים חשמליים, מספר ההרוגים הגבוה ביותר מכלל הערים בארץ.
 
בהשוואה לתל-אביב, העיר השנייה עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר היא דווקא העיר נתניה. בשנה האחרונה נפגעו בעיר נתניה 76 אנשים מתאונות אופניים חשמליים ונהרג אדם אחד. גם בעיר ירושלים נפגעו 76 אך לא נרשמו מקרי מוות. 
הנתונים מצביעים על כך שאחד מכל עשרה רוכבים שנפגעים הוא ילד מתחת לגיל 16. זאת למרות שגיל הרכיבה המינימלי המותר בחוק על אופניים חשמליים הוא 16. חתך גיל נוסף שהיה מעורב במספר רב של תאונות דרכים הם אנשים מעל גיל 55, 12% מכלל הנוסעים הנפגעים. 
כל ההרוגים מתאונות דרכים שעירבו אופניים חשמליים בשנת 2023 היו הרוכבים על האופניים החשמליים. רוכבי האופניים החשמליים מהווים גם את אחוז הנפגעים הגבוה ביותר בתאונות הלא קטלניות - 84% אחוז. 9% מהנפגעים הם הולכי רגל, 131 אנשים. 4% הם נוסעים ברכב פרטי ורק 2% הם רוכבי אופנועים וקטנועים. 
סך כל הפגיעות מתאונות המערבות אופניים חשמליים עומד על 1,513, ירידה של 80 מקרים מאז השנה שעברה. למרות זאת, מספר הנפצעים קשה בתאונות האלו דווקא עלה ל-156, עלייה של 12% מאז שנת 2022. שנת 2023 הייתה שנה קטלנית גם במספר תאונות הדרכים הכולל, בממוצע נהרג אדם ביום בתאונת דרכים
"שנת 2023 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים", מסר מנכ"ל עמותת אור ירוק עו"ד יניב יעקב. "הכאוס וחוסר הסדר מובילים גם לנפגעים רבים ולכן חייבים להחזיר את הסדר למדרכות ולכבישים כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה". לדבריו, הפתרון הוא שיפור תשתיות והקמת מסלולי רכיבה מופרדים. 
שיפור זה, לדבריו, מוכרח להתקיים במקביל ליצירת אווירה הרתעתית והגברת האכיפה. יעקב קורא גם לקידום הסברה ומודעות לחוק החדש הדורש לוחיות זיהוי בכלי רכב חשמליים. לדבריו, שילוב של גישות אלו ישיב את תחושת הביטחון ויפחית את מספר הנפגעים וההרוגים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה