טלוויזיה

אלו פרסומות לא תראו השנה בסופרבול?

האירוע הטלוויזיוני הנצפה בעולם, שייערך הלילה, יכלול פרסומות של חברות רבות - אך בורסות הקריפטו תיעדרנה לחלוטין, לאחר שהמצב בשוק בחודשים האחרונים גרם לכל עסקאות הפרסום שלהן לקרוס
יאיר מור | 
סופרבול (צילום Anthony Quintano)
הלילה הגדול של תעשיית הפרסום הטלוויזיוני מגיע: הלילה ייערך באריזונה גמר הסופרבול ה-57, הנחשב לאירוע שבו משקיעות חברות שונות את תקציבי הפרסום הגדולים ביותר שלהן, בשל העובדה שמדובר באירוע הטלוויזיוני הנצפה בעולם. אך יש סוג אחד של פרסומות שלפי הדיווחים לא נראה הלילה בכלל: פרסומות לשירותי קריפטו.
מארק אוונס, סגן נשיא מנהל למכירות בפוקס ספורטס, המשדרת את המשחק, אמר בשבוע שעבר ל-Sports Business Journal כי שתי חברות קריפטו, ביניהן FTX, הזמינו מראש פרסומות בגמר הסופרבול, אך אז פשטו את הרגל והעסקאות בוטלו - במקרה של FTX מדובר היה על פרסומת של דקה שלמה. שתי חברות קריפטו אחרות היו בשלבי מו"מ מתקדמים לרכישת פרסומות במהלך השידור, אך נסוגו ממנו ברגע האחרון בשל המצב בשוק הזה. כך, הגענו למצב שמ-5 פרסומות מושקעות מאוד בשנה שעברה, השנה לא תהיה בשידור אפילו פרסומת אחת לתחום המטבעות הדיגיטליים.
למרות זאת, אוונס דיווח בגאווה כי החברה סיימה למכור את הפרסומות לזמן המשחק, בו תתמודדנה קנזזס סיטי צ'יפס ופילדלפיה איגלס, וכי "זה בהחלט בהפרש עצום סכום הכסף הגבוה ביותר שהכנסנו אי פעם בסופרבול". לדבריו, חלק מהמפרסמים שילמו כ-7 מיליון דולר לפרסומות בנות 30 שניות - אם כי העלות הממוצעת נעה סביב 6.5 מיליון דולר לאורך כזה.
אוונס חשף כי מי שכן תפרסמנה במשחק הן חברות התקשורת האמריקאיות, ענקיות החטיפים, חברות המשווקות מוצרים ארוזים ויצרניות רכב. פרט מעניין במיוחד מגיע מתחום המשקאות: אנהויזר-בוש (A-B), המפרסמת הגדולה ביותר בסופרבול זה שלושה עשורים ברצף, ויתרה על הבלעדיות שלה לפרסומות על משקאות אלכוהוליים, כך שהשנה נראה לראשונה במאה הנוכחית פרסומות למותגי משקאות חריפים נוספים מלבד באדווייזר, סטלה ארטואה והוגרדן. למרות זאת, A-B נשארה המפרסמת הגדולה ביותר, עם 3 דקות במצטבר.
סיום מכירת הפרסומות כשבוע בלבד לפני המשחק נחשבת למועד מאוחר - לדברי אוונס הדבר נגרם, מלבד הביטולים מתעשיית הקריפטו, מהמצב בשוק, שגרם למפרסמים פוטנציאליים רבים לסרב להתחייב זמן רב מראש עד לדו"חות האחרונים שלפני הגמר, שפורסמו בשבועות האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה