טלוויזיה

כאן 11 בהישג בינלאומי ענק: זו הסדרה שתככב באמזון

אמזון פריים וידיאו מודיעה על רכישת זכויות השידור של הסדרה "אייכמן – ההקלטות האבודות", סדרת הדוקו המדוברת, שהופקה ושודרה בכאן 11 ביוני האחרון. בכך, היא הופכת לסדרת הדוקו הראשונה בישראל שנמכרת לאמזון
מערכת ice |  2
כאן תאגיד השידור הציבורי (צילום מרים אלסטר, פלאש 90)
על רקע האימים של שר התקשורת שלמה קרעי לסגור את תאגיד השידור בישראל, אמזון פריים וידיאו מודיעה על רכישת זכויות השידור של הסדרה שהופקה על ידי כאן 11 ,MGM, Alice Communications ו-SIPUR "אייכמן – ההקלטות האבודות", סדרת הדוקו המדוברת, שהופקה ושודרה בכאן 11 בחודש יוני האחרון. הסדרה חושפת הקלטות קוליות של אחד מבכירי הרוצחים הנאצים, אדולף אייכמן, מראשי המוציאים לפועל של תוכנית הפתרון הסופי.
בהקלטות נשמע אייכמן מתוודה על חלקו במפעל ההשמדה הנאצי, בווידוי מלא שמעולם לא הושמע טרם שידור הסדרה. בכך, היא הופכת לסדרת הדוקו הראשונה בישראל שנמכרת לאמזון. הסדרה, בת שלושה חלקים, תהיה זמינה לצפייה באמזון פריים וידיאו החל מהיום, 31.1.2023.
"אייכמן – ההקלטות האבודות", או בשמה הבינ"ל The Devil’s Confession", כוללת גילויים חדשים וחומרי ארכיון שטרם נחשפו עד היום, ומציגה את דמותו של אייכמן, קבלן הביצוע המרכזי ביישום הפתרון הסופי של יהדות אירופה.
בסדרה מתגלה ראייה גנוזה שלא הושמעה במשפט ההיסטורי שנערך לאייכמן בירושלים; סלילי הקלטה מקוריים של ריאיון נדיר שערך עיתונאי נאצי הולנדי עם אייכמן ממקום מחבואו בארגנטינה, שנים ספורות לפני שנחטף והובא למשפט בישראל. אייכמן פורש בריאיון את משנתו האידיאולוגית, ואף מצדיק את תפקידו המשמעותי בביצוע הפתרון הסופי‚ זאת בניגוד לטענתו במשפט כי שימש "כפקיד שרק מילא פקודות". 
 לאחר שאייכמן נתפס בארגנטינה והובא למשפט בישראל, תמלולים בכתב מתוך הראיונות המוקלטים נמכרו ופורסמו בעיתון - Life Magazine. ב- 1961 במהלך משפט אייכמן, התובע הראשי, גדעון האוזנר, הציג את התמלולים כראיה, ואולם בשל אינטרסים מורכבים של גורמים בעלי עוצמה להסתיר את ההקלטות, האוזנר לא יכול היה להציגן, מה שהעניק לאייכמן את האפשרות להכחיש את תפקידו בשואה.
לאחרונה, ההקלטות המקוריות התגלו מחדש בארכיון הלאומי של גרמניה, שהעניק גישה אליהן לצורך הפקת "אייכמן – ההקלטות האבודות".  הסדרה כוללת סדרת ראיונות עם ניצולי שואה, עדי מפתח במשפט אייכמן, היסטוריונים ומומחים מובילים בנושא השואה.
״אייכמן – ההקלטות האבודות״ (The Devil’s Confession), נכתבה ובוימה בידי יריב מוזר והופקה על ידי קובי סיט שיזם את הפרויקט. סטיב סטארק (Toluca Pictures), גלעד אמיליו שנקר, גדעון תדמור, אלדד קובלנץ, טל פרייפלד, גילי גאון, מייקל פטר שמידט וראס מקקרול שימשו כמפיקים אחראיים. הסדרה של כאן 11 הופקה בשיתוף SIPUR, Toluca Pictures ו- Alice Communications יחד עם כאן 11, ומופצת על ידי MGM.
גולן יוכפז, מנכ"ל כאן, מסר: "הסדרה יוצאת הדופן הזו, יכולה הייתה לקרום עור וגידים אך ורק במקום אחד – כאן, תאגיד השידור הציבורי של ישראל. מכירת הסדרה לאמזון מוכיחה הן את חשיבות השידור הציבורי בסיפור ההיסטוריה של ישראל והעם היהודי, והן את היות השידור הציבורי הישראלי משגריריה המצטיינים של ישראל בעולם. אני מבקש להודות לשותפינו יוצרי והמפיקי הסדרה ולחטיבת הטלוויזיה בתאגיד על עוד הישג שנשמע עד לפני כמה שנים – בלתי אפשרי". 
טל פרייפלד סמנכ"לית הטלוויזיה של כאן, מסרה: "אנחנו בתאגיד השידור הישראלי גאים להיות שותפים ליצירת סדרת הדוקו החשובה "אייכמן" והפצתה ברחבי העולם. מאז ומעולם הכחישו נאצים רבים את השתתפותם בשואה וכעת ניתן לשמוע את אייכמן, בקולו, מתוודה על פשעיו נגד העם היהודי. כנכדה לניצולי שואה, אני רואה חשיבות רבה בחשיפת פרטי התכנון והביצוע של מכונת הרשע הנאצית. אל מול האנטישמיות הגואה, שידור הסדרה גם באמזון פריים, מהווה נדבך נוסף במלחמתה העיקשת והרציפה של מדינת ישראל בהכחשת השואה ואנחנו שמחים על תרומתנו, כתאגיד השידור הישראלי, במאבק זה".
גלעד אמיליו שנקר, מנכ"ל SIPUR, אמר: "אנחנו גאים להביא לקהל בארה"ב את אחת מסדרות הדוקו המדוברות ביותר של השנה האחרונה, שמביאה למסך עדות מטלטלת ומרתקת. מכירת הזכויות לאמזון פריים וידיאו מהווה צעד ראשון בהצלחת הסדרה בעולם ועדות מתמשכת להצלחת התוכן הישראלי שהוא השגריר הטוב ביותר של מדינת ישראל בעולם".
מנהל התוכן הבינלאומי של אמזון, וורנון סאנדרס, מסר: "אנו גאים לעבוד עם MGM, וחברת SIPUR ולהביא את סדרת הדוקו המצליחה לקהל שלנו בארה"ב. העדות המרתקת והחשובה מזכירה לכולנו שאסור לשכוח את זוועות העבר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    את שלמה קרעי צריך לעצור בעוון בגידה במולדת, נשבע לכם (ל"ת)
    gri 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אין על התאגיד (ל"ת)
    חיים כהן 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור