טלוויזיה

פאולה רוזנברג מודה: "אני לא ממש מצטיינת בזה"

המגישה התייחסה לכתבה על אמא שנסעה לבד לחו"ל ללא ששת ילדיה: "אני לא רוצה שאף אישה תרגיש פגומה בגלל שהיא עדיין לא מסוגלת לקחת לעצמה חופשה בלי המשפחה ולהרגיש שלמה עם עצמה"
כפיר אדר | 
פאולה רוזנברג (צילום פייסבוק/ פאולה רוזנברג)
פאולה רוזנברג שוב מגיבה בעוצמה לבריונות ברשת כפי שעשתה לאחרונה לא מעט, גם לעוקבת שלה שניסתה להביך אותה עם תגובה ברוח לא נעימה כל כך. הרקע הפעם, כתבה בטלוויזיה שמביאה את סיפורה של אמא שטסה לחופשה לבדה.
רוזנברג כתבה ברשתות החברתיות: "אני נתקלת בשעות האחרונות בתגובות לכתבה הזו שצוחקים על העובדה שעשו כתבה על אמא שנסעה לבד לחו"ל וגם על המרואיינת עצמה, ביג דיל מה כבר עשתה? זה נכון שזה לא שיוויוני שכותבים כתבה על אישה שלקחה חופשה ואפילו נהנתה! למרות שיש לה 6 ילדים. אבל אבל אבל, אני לא חושבת שכדאי לגחך עליה, מבחינתה היא עשתה צעד מאוד גדול בדרך להכרה בצרכים שלה כאינדיבידואל, בטח בסביבה שלה שבה כנראה הצעד הזה לא נחשב שכיח".

עוד הוסיפה: "כולנו גדלות בתוך חברה פטריארכלית וסופגות את הערכים האלו, אני לא חושבת שזה נכון שאישה תצחק על אישה אחרת שנמצאת בשלב אחר ממנה בהתפתחות בתפיסה השיוויונית שלה. באופן אישי, התודעה הפמיניסטית שלי צמחה דווקא מתוך החינוך הפטריארכלי שספגתי בבית ומתוך רצון להתגבר על הקולות הפנימיים שמכתיבים לי איך אני אמורה להתנהג בתור "אישה טובה".
עוד טענה: "יצא לי להיפגש עם פמיניסטיות גדולות מאוד, לא פגשתי ולו אחת שאין בה גם צדדים קצת שוביניסטיים לרגעים. עלינו להודות שאנחנו בניסיון לשנות לא רק כלפי חוץ, אלא תמיד גם ואולי בעיקר בניסיון לשנות את החלקים בתוכנו, זה מאבק שלעולם לא מסתיים. לגחך על מי שנמצאת בשלב אחר מאיתנו זה הכי רחוק מסיסטרהוד. וכן, השאלות בכתבה והכתבה עצמה לא שיוויונית בכלל ומקוממות גם אותי, אבל אם יש אישה אחת בעולם שהכתבה הזו איפשרה לה לחשוב על האפשרות לעשות משהו בשביל עצמה ולא רק בשביל תפקידה כאמא, כרעיה - וואלה, אז שווה שפרסמו אותה".
רוזנברג המשיכה: "החלק המסוכן במאבקים צודקים הוא ההתאהבות באידאלים ובשאיפה האוטופית, שמעוורת את האפשרות לראות שינויים קטנים שרחוקים מאוד מלהיות מושלמים, אבל כן מעניקים כוח לנשים הרבה יותר מוחלשות מאיתנו. אגב, גם לי לקח הרבה הרבה שנים להיות מסוגלת לנסוע לבד בלי להרגיש אשמה וליהנות. את האמת, אני עדיין לא ממש מצטיינת בזה, ואני לא חושבת שזה הופך אותי פחות פמיניסטית או פחות ראויה. הסיבה שאני מציינת את זה היא שאני לא רוצה שאף אישה תרגיש פגומה בגלל שהיא עדיין לא מסוגלת לקחת לעצמה חופשה בלי המשפחה ולהרגיש שלמה עם עצמה".
לסיום כתבה: "זה אנושי להרגיש אשמה על שאת פועלת אחרת ממה שחינכו אותך, וזה אנושי להצליח חלקית או לא להצליח בכלל להתנגד לזה. כל אחת בקצב שלה. עוד לא הכרתי אישה שהעזה לבקש את מה שמגיע לה בגלל שנשים אחרות הסתלבטו עליה בפוסט. אנחנו עוד רחוקות מהמצב האידאלי שבו נשים ירשו לעצמם חופשה לבד, כן זה עדיין נדיר, שווה לכתוב על זה כתבה כדי שעוד ועוד נשים יבינו שזה לגיטימי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה