טלוויזיה

סדרת התאגיד על הכוונת: ביקורת מפתיעה לפני השידור

"שישו ושמחו" של כאן 11 סופגת אש, והפעם עוד לפני שעלתה על המסך: "עלול לפגוע ברגשות המשרתים בהווה ובעבר, ובפעילותה רבת הזכויות של הרבנות הצבאית"
מערכת ice |  6
שישו ושמחו (צילום כאן 11 יחצ)
אחרי סערת היהודים באים, תכנית נוספת של התאגיד מעוררת ביקורת בקרב הציבור הדתי, עוד לפני שעלתה לאוויר. במכתב שהגיע לידי מערכת "סרוגים", שנכתב על ידי ראש מטה הרבנות הצבאית, אל"ם אבנר כהן, נכתב מסר חריף נגד הסדרה.
"הערב עתידה לעלות סדרה חדשה בערוץ כאן 11. אנו מבקשים להבהיר שלרבנות הצבאית לא היה חלק בעיצוב הסדרה ותכניה, שאינם משקפים את הרבנות הצבאית ואת ערכיה", כתב כהן לחייליו. "להבנתנו, הניסיון לצייר את הרבנות הצבאית באור סאטירי ומגוחך, עלול לפגוע ברגשות המשרתים בהווה ובעבר, ובפעילותה רבת הזכויות של הרבנות הצבאית לאורך שנותיה, ואנו מצטערים על כך", כתב עוד.
הסדרה שיצרו סיגלית ליפשיץ ושלום הגר, ועלתה הערב בפרק בכורה, מגוללת את סיפורו של נחומי (נווה צור), חייל דתי ותמים, במקהלת הרבנות הצבאית. חלומו להיות הסולן של המקהלה עומד להתגשם, אבל אז מוצנח במקומו סולן אחר, דודי, כוכב היוטיוב החרדי. נחומי המדוכא רוצה לעזוב את המקהלה, אבל הרב הצבאי הראשי (אקי אבני) גיבור ישראל עם שתי ידיים ביוניות, לא מוכן לשחרר אותו ודווקא מהמקום הכי נמוך, נחומי מגלה את עצמו מחדש.

בהודעה שפורסמה לקראת הסדרה סיפרו בתאגיד כי בסיס הרבנות הצבאית היום, זו יחידה צבאית של "פרופילניקים", (חיילים בעלי פרופיל כושר נמוך). ואילו מקהלת הרבנות הצבאית מורכבת משישה בחורים מתוקים, עם הרבה רצון טוב ו"כוריאוגרפיה של לולבים". יש שזוכרים אותה מתקופת הופעותיה בחידון התנ"ך העולמי, אולם ימי תפארתה חלפו וכיום היא בעיקר מופיעה כאשר להקות צבאיות אחרות מבטלות את הופעתן ברגע האחרון.
כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שתכנים של התאגיד מעוררים ביקורת. לפני כשנתיים הפגינו בתמיכת רבנים ואנשי ציבור, כ1500 אנשים בדרישה להוריד את תכנית הסאטירה "היהודים באים", בטענה שהיא מבזה את ערכי הדת היהודית. תכנית סאטירה נוספת מבית כאן - "ערוץ אפס",  אף ירדה מהמסך ביוני האחרון לאחר 5 פרקים בלבד, בעקבות ביקורת על תכניה הנוקבים.
מכאן נמסר בתגובה: "הומור וחופש היצירה הם חלק בלתי נפרד מיסודות התאגיד. מדובר בקומדיה וכך יש להתייחס אליה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מצחיק מאוד!
    ד. 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ובמיוחד הגיטריסט העריק עם קטע המרדף. מהטובים שראיתי. מאין גרסה זכרית ודתית של המפקדת.
    סגור
  • 4.
    שישו ושמחו
    רחל 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה קרה צוחקים על הדוסים והם נעלבים כן ככה הם נראים מגוחכים
    סגור
  • 3.
    מי מתנגד אני מבקש שתכתבו את השמות
    גבררר 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני לא מאמין שמתנגדים, קצת הומור לא הרג אף אחד.
    סגור
  • 2.
    דוקא סדרה מצחיקה ונוה צור אחלה שחקן (ל"ת)
    שרוליק 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    רדוד, מביך את כאן 11
    רועי 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 5
    לא צריך את הביקורת של הרבנות כדי לראות כמה התוכן רדוד כלל בסיסי בשיווק- אתה רוצה שכמה שיותר יראו אותך? לך למכנה המשותף הנמוך ביותר... חבל שמתדרדרים
    סגור
  • לא מודדים ביצועי רכב כשרק יוצא מהחנייה, רק התחילו
    מיכה מרגלית 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק התחילו , תן צ'אנס. אני דווקא כן אהבתי אי
    סגור