טלוויזיה

הצעד של יאיר גולן: הניצול בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע ייפסק?

סגן שרת הכלכלה במכתב חריף לאיגוד המפיקים לקולנוע ולטלוויזיה בישראל: "המועסקים נאלצים לעבוד מעל למספר השעות המותר או שהותרו על פי החוק, במקרים בהם יתקבלו תלונות קונקרטיות על הוראות החוק, יפעל מנהל הסדרה ואכיפה בהתאם לסמכויות הנתונות לו בחוק"
כפיר אדר | 
יאיר גולן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
האם יאיר גולן יעשה סוף לתופעת העבודה מעבר לשעות המותרות על פי החוק בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע? במכתב חריף ששלח היום (שלישי) לקרנות הקולנוע - איגוד המפיקים לקולנוע ולטלוויזיה בישראל הוא דרש לשנות את הקיים ולבדוק כיצד להעסיק בצורה חוקית את העובדים בתעשייה.
גולן כתב: "הובא לידיעתי כי המועסקים בתעשיית ההפקות נאלצים לעבוד שעות מרובות ביום בניגוד לסעיף 6 ,10 ו- 11 לחוק שעות עבודה ומנוחה. ממידע שהגיע לידי, המועסקים נאלצים לעבוד מעל למספר השעות המותר או שהותרו על פי החוק".
"בחלק מהמקרים נאלצים עובדים לנהוג על משאיות לאחר 16 שעות עבודה, וזאת, בניגוד לחוק, ויש בכך כדי להשליך על בטיחות העובדים גם בהתחשב בהוראות סעיף 168 לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961. העסקת עובדים בשעות מרובות המנוגדת לחוק, פוגעת בתכליות חוק שעות עבודה ומנוחה כפי שבאות לידי ביטוי בפסיקת בית המשפט העליון ובית הדין לעבודה".
"אני קורא לכם, גופי השידור, חברות ההפקות וקרנות הקולנוע, לפעול לשמירה על הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה ולוודא כי כלל המועסקים בענף התעשייה וההפקות של טלוויזיה וקולנוע, לרבות עובדי חברות הפקות המספקות לכם שירותי תוכן ושירות מועסקים בהתאם להוראות החוק". 

לסיום הזהיר: "במקום בו עולה צורך להעסקה בשעות נוספות, יש להגיש בקשה להיתר בהתאם לסעיף 11 לחוק שעות עבודה ומנוחה. במקרים בהם יתקבלו תלונות קונקרטיות על הוראות החוק, יפעל מנהל הסדרה ואכיפה בהתאם לסמכויות הנתונות לו בחוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה