טלוויזיה

"הפינגווין": הרעים הפכו לגיבורים החדשים | ביקורת טלוויזיה

בשנים האחרונות, חלה תופעה חדשה ביצירה הטלוויזיונית והקולנועית כשהזרקור, הופנה אל הנבלים שהפכו בעל כורחם לגיבורים החדשים. אחרי ש-"הג'וקר" היה לשובר קופות, כעת מגיע תורו של נבל חדש מהיקום של באטמן – "הפינגווין" | ביקורת טלוויזיה.
אביב עגיב |  1
הפינגווין (צילום סלקום טי וי)
אנחנו חיים בעידן שבו הרעים הפכו לגיבורים החדשים. מזה כעשור, מגיעים לקולנוע ולטלוויזיה, תוצרים שונים (שרובם מעין ספין אוף ליצירה מוכרת), בהם הזרקור מופנה בכל פעם לנבל אחר. אותה יצירה לרוב תתמקד במניעים הפסיכולוגיים והיסטוריים של אותה דמות ותנסה לתת לה עדנה מחודשת או לחילופין להציג פרספקטיבה שונה לסיפור.
ממליפיסנט ועד ראצ'ד בואכה דהמאר ועוד. אחרי אינסוף נבלים ונבלות מגיע תורו של אחד האייקונים שבהם שנשלף היישר מהיקום של באטמן והלוא הוא הפינגווין המפורסם שזוכה לסדרה בת 8 פרקים ב-HBO ותשודר גם בסלקום TV.

קולין פארל בתפקיד הפינגווין, קרדיט: סלקום TV
מבחינת העלילה, בסדרה לא מבזבזים לצופים את הזמן ומהרגע הראשון ניגשים לעניינים. אירועי העונה מתרחשים בעיר גות'האם שבועיים לאחר האירועים של סרטי באטמן (שכלל לא מופיע או מוזכר בסדרה). העיקר, נמצאת בכאוס בעקבות הפשיעה ואלימות שמשתוללים ברחובות העיר.
כעת, ראש המאפיה ששלט בה נרצח על ידי איש החידות. בין כל דיווחי החדשות שרצים ברקע עולה דמותו של הפינגווין או בשמו המלא אוסוולד קובלפוט, שמגולם בידי השחקן האירי קולין פארל.
דמותו של הפינגווין מכוערת מבחינה חיצונית, הוא צולע ובאופן כללי נראה שהוא מבין כיצד הוא נתפס בעיני הציבור. אולם, חושיו החדים מאפשרים לו לתכנן ולבצע מהלכים אסטרטגיים מבריקים.
בזכות עידודה של אמו (שסצנה בהשתתפותה בפרק הראשון היא ללא ספק אחד הרגעים הטובים ביותר בעונה), הוא מבין שהוא יכול לנצל את הכאוס שהעיר שרויה בו על מנת להשתלט עליה.
מכאן והלאה, הוא מחליט לקחת את העניינים לידיים ולהוציא את תוכניתו לפועל. תחילה הוא פועל מהבטן ולאט לאט הוא הופך ליותר מוחשב. לאורך העונה הפינגווין, מוצא את עצמו נתקל במוקשים לא פשוטים שהמרכזי שבהם היא דמותה של סופיה פקלונה (כריסטין מיליאוטי), נצר למשפחת פשע שלא עושה לו חיים קלים בלשון המעטה.
הסדרה, שופעת אלימות גרפית וסצנות פשע סקורסזיות עם נגיעות מובהקות של סרטי גנגסטרים. גדולתה של הסדרה היא ביכולתה לשרטט לצופים את הפרופיל הפסיכולוגי של הפינגווין ולהתמקד בנבזיות שלו, אך במקביל גם להציג את הצדדים היותר רכים שלו, זאת מבלי ליפול להשטחה או מריחה של העונה שאורכה הוא 8 פרקים.
יחסיו עם אמו ועם בן חסותו, מצליחים להעניק פרספקטיבה חדשה ומרתקת לדמותו של הפינגווין ומעניקים לו יותר עומק. חשוב לציין, שהסדרה קולחת ומתאימה גם למי שלא צפה בסרטי באטמן או פחות מכיר את הדמויות שכן יש פה רק פינגווין אחד שמקבל את מירב הפוקוס ולמעשה את אחת הסדרות הטובות של השנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה
    המצליף 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמרים לפחסטיזים ברור שבסוף יצייר את הרעים כטובים
    סגור