כסף וצרכנות

באטמן מעורר סערה: מדוע כרטיס עולה יותר מסרט רגיל?

הסרט החדש של באטמן עולה היום בבתי הקולנוע בארה"ב, ורשת בתי קולנוע קיבלה החלטה שעצבנה הרבה מאוד צופים. האם נראה בארץ מהלך דומה?
מערכת ice | 
באטמן 2022 (צילום יחצ)
מעריצי באטמן בעולם התבשרו שכדי לצפות בסרטו החדש בסוף השבוע הקרוב הם יצטרכו להכין יותר כסף מאשר אנשים שהולכים לסרטים אחרים. רשת בתי הקולנוע בארה"ב, AMC, הודיעה שהיא תגבה מחיר גבוה יותר לסרט החדש של יגבו העל המיתולוגי.
מנכ"ל AMC, אדם ארון, הודיע ​​ביום שלישי על החדשות במהלך דיון על הרווחים הרבעוניים של החברה: "נכון לעכשיו, המחירים שלנו עבור 'הבאטמן' גבוהים מעט מהמחירים שאנו גובים עבור סרטים אחרים המוצגים באותם אולמות באותו זמן." הוא אמר, וקיים. הסרט יעלה היום (4.3) בבתי הקולנוע, לאחר שהוקרן אמש (חמישי) בבכורה בישראל.
המהלך מגיע לאחר שהחברה העלתה את מחירי הכרטיסים בסופי שבוע: "זה עניין די חדש בארצות הברית, אבל למעשה AMC עושה את זה כבר שנים בבתי הקולנוע האירופיים שלנו." אמר המנכ"ל, "באירופה אנו גובים עלות נוספת עבור המושבים הטובים יותר - כמו כמעט כל מוכרי הכרטיסים בענפים אחרים - קחו למשל אירועי ספורט והופעות חיות", הסביר.
"AMC היא חלוצה בתחום התמחור", אמר, "חברה שמוכנה לקחת סיכון, שמוכנה להוביל, ושרואה הזדמנות צדדית משמעותית עבורנו לצעוד קדימה". לפי ה-Verge, חברת הבת של AMC בבריטניה, Odeon, גבתה יותר כסף מצופי הקולנוע עבור מושבי ה"פרמייר", אלו שבאמצע אולם הקולנוע. כסאות אלו עולים בסביבות 12.65 דולר, לעומת 10 דולר למושב רגיל בבית קולנוע בדרום לונדון. הם גם גובים 13.30 דולר עבור כרטיס לבאטמן החדש, בעוד "לשיר 2" עולה רק 10 דולר.
האנליסט הפיננסי אריק הנדלר, מ-MKM Partners, דן ברעיון של תמחור משתנה עם מגזין ה-Hollywood Reporter עוד ביולי 2019. הנדלר אמר כי "כשאתה גובה מחיר נמוך יותר, אתה אומר שהסרט לא טוב כמו סרט אחר. אתה אומר שאתה צריך להוזיל את זה כדי שאנשים יגיעו אליו. אני לא חושב שזה משהו שנראה בזמן הקרוב". אולי התבדות התחזית שלו השתנתה בעקבות מגפת הקורונה, לאחר שנה בה בתי הקולנוע היו ריקים וגרמו להפסדים למפיצות הסרטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה