טלוויזיה

הטלוויזיה בישראל בסכנה? הצלמים שובתים וכעת האולפנים עונים באיום

מהלך שיביא להעלאת השכר היומי בימים האחרונים לצלמים שכירים ו/ או פרילנסרים, גרר מכתב תגובה: "האולפנים המאוחדים בע"מ מתכבדת להודיע כדלקמן: ראשית, אי התייצבותכם לימי הצילום להמשך העונה שנקבעו איתכם מראש בנוגע לכל העונה, מהווה הפרת הסכם על ידכם וזאת כיוון שאנו סגרנו הסכם מול הלקוחות"
כפיר אדר | 
גמר הזמר במסכה (צילום קשת 12)
בעוד צלמי הטלוויזיה מנסים ליזום מהלך שיביא להעלאת השכר היומי בימים האחרונים לצלמים שכירים ו/ או פרילנסרים, מכ-800 שקל לא כולל מע''מ למשמרת של הקמה וצילום של 10 שעות בכל יום ומדובר ב-40 צלמים הוותיקים והמנוסים ביותר, אולפני הרצליה שלחו את המכתב הנוקב שלהם כתגובה.
המכתב שהופנה לצלמי הטלוויזיה עסק כאמור בהודעה על סיום התקשרות בשל עליית מחירים חד צדדית: "האולפנים המאוחדים בע"מ מתכבדת להודיע כדלקמן: ראשית, אי התייצבותכם לימי הצילום להמשך העונה שנקבעו איתכם מראש בנוגע לכל העונה, מהווה הפרת הסכם על ידכם וזאת כיוון שאנו סגרנו הסכם מול הלקוחות שלנו לכל העונה ובהתאם נסגרו ההסכמים מולכם לכל העונה. כעת בשל אי התייצבותכם, אנו חשופים לתביעה מול הלקוחות שלנו ובהתאם אנו נאלץ לתבוע מכם פיצוי על כל הנזקים שנגרמו לנו בשל הפרת ההסכם על ידכם".

עוד נכתב: "יצוין, כי לדוגמא בעונת הכדורגל, הלקוח ביקש מאתנו להכין לו צוות ספקים עם חוזים ארוכי טווח לכל העונה וכך עשינו ולאחר קבלת ההודעה החד צדדית על עליית המחירים חזרנו ללקוח, אשר הודיע לנו רשמית שלא יהיה שום שינוי במחירים כיוון שהמחירים נסגרו מראש והדבר מהווה הפרת הסכם שלנו מולם וכך המצב גם ברוקדים עם כוכבים וזמר במסיכה. לכן, לאור העובדה שאנו חשופים לתביעה מול הלקוחות שלנו, אין לנו ברירה אלא לתבוע מכם פיצוי על נזקי הפרת ההסכם על ידכם".
במכתב גם הוסבר: "אוסיף ואדגיש, כי האולפנים מצידם לא ביטלו איתכם התקשרות על מתן שירותים בעונות שנסגרו מראש. אולם, כעת בשל הודעתכם החד צדדית אינכם מותירים לנו ברירה.. שנית, הודעתכם החד צדדית על עליית המחירים האחידה המאושרת על ידי קבוצת צלמי הטלוויזיה, הינה התאגדות לא חוקית המהווה תיאום מחירים בין צלמי הטלוויזיה שהינה אסורה לפי חוק התחרות הכלכלית, בשל היותה הסדר כובל, כיוון שכל אחד מהצלמים מגביל את עצמו במחיר וזה מונע את התחרות בעסקים בין הצלמים. בעוד שבפועל החוזים שלנו מולכם הינם חוזים אישיים של פרילנסרים- נותני שירותים".
המכתב נמשך: "שלישית, ידוע לכם כי תעשיית הטלוויזיה במשבר כבר שנים, כאשר תקציבי גופי השידור הולכים ופוחתים ולכן התעריפים הישנים הקיימים כבר שנים, אלו התעריפים שאנו יכולים לעמוד בהם, כאשר אין לנו יכולת לספוג את הפער של עליית המחירים, כיוון שאין לנו תוספת תקציב מגופי השידור. הרי מבחינה עסקית, איננו יכולים להרשות לעצמנו להפסיד ובלבד שאתם תזכו בעליית מחירים על הגב שלנו. רביעית, יצוין כי הודעתכם החד צדדית הופנתה אלינו, אולם משום מה לא הופנתה לערוץ הספורט, ורק בשל כך יש טעם לפגם, מדוע הינכם עושים איפה ואיפה מחד מעלים לנו מחירים ומאידך לערוץ הספורט המצב נשאר כפי שהוא".
לסיום הודגש מצד האולפנים: "לאור האמור לעיל, לא נותר לנו אלא להודיע לכם על סיום ההתקשרות ביננו. במידה ותחזרו לתעריפים הקודמים נשמח לשכור את שירותיכם מחדש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה