תיירות

הטיסות לארה"ב יחודשו בקרוב? התשובה המאכזבת - וההסבר המלא

חברות התעופה האמריקניות דלתא ויונייטד טרם הודיעו על חזרתן, ומשאירות את הקו לניו יורק לאל על בלבד. הסיבות: שיקולי ביטוח וניהול סיכונים, לצד המרחק, בגללו צוותים לא מוכנים לנחות בישראל למשך לילה או שניים. מחירי הטיסות לארה"ב עדיין גבוהים משום שקווים אלה לא נפתחו לתחרות, והביקושים מאוד גבוהים לעומת ההיצע הנמוך
מערכת ice | 
דלתא איירליינס (צילום ויקיפדיה)

אף שמדי יום חברות רבות שבות לטוס ארצה, חברות התעופה האמריקניות דלתא ויונייטד טרם הודיעו על חזרתן. ללא תאריך יעד באופק, הן משאירות כבר שבועות ארוכים את קו ניו יורק-תל אביב בלעדית בידי אל על. בענף התעופה מעריכים כי החברות האמריקניות לא ישובו לישראל לפני אפריל ומציגים כמה סיבות המונעות את חזרתן.

שיקולי ביטוח וניהול סיכונים, לצד המרחק, בגללו צוותים לא מוכנים לנחות בישראל למשך לילה או שניים, לעומת חברות התעופה האירופיות, שיכולות לנחות ולחזור בתוך שעות ספורות, כל אלו סיבות לכך שחברות התעופה האמריקניות לא חוזרות לפי שעה לטוס ארצה. ביונייטד אמרו בתגובה כי הקפאת הטיסות "תימשך עד שהתנאים יאפשרו להן להתחדש". מדלתא לא מסרו תגובה.
 



מחירי הטיסות לארה"ב עדיין גבוהים משום שקווים אלה לא נפתחו לתחרות, והביקושים מאוד גבוהים לעומת ההיצע הנמוך. בענף התעופה סבורים כי עם ההכרזה על ביטול הצורך בוויז ונוכח היחסים החמימים עם ישראל בזמן המלחמה, היעד יהפוך עוד יותר פופולרי, וצופים כי לאורך 2024 תהיה ארה"ב מבוקשת יותר מבשנים קודמות.

ב-2022, מתוך 1.92 מיליון נוסעים לארה"ב וממנה בטיסות ישירות מנתב"ג ואליו, טסו 227 אלף בדלתא, 668 אלף ביונייטד איירליינס, והשאר באל על. ב-2023, על רקע המלחמה, אל על הגדילה מעט את הנתח שלה, ומתוך 2.01 מיליון נוסעים לארה"ב וממנה, הטיסה יותר מ-1.1 מיליון, בעוד דלתא מסתפקת ב-290 אלף ויונייטד ב-605 אלף.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה