תיירות

אל על מעלימה את הארוחות בטיסה? זה מה שתקבלו לאכול

כתבת YNET סיפרה כי היא המריאה עם חברת התעופה הישראלית ולתדהמתה כל המנות בטיסות ליעדים לא רחוקים, עד וכולל 6 שעות טיסה הן כריכים ולא מנה במגש. כל הפרטים בפנים
מערכת ice |  4
אל על ואסף גרניט (צילום תמי בר שי, Magma Images, shutterstock)
בדיוק לפני חודש, הכריזה אל על על השקת התפריט החדש למטוסים, לאחר מספר חודשי עבודה של אל על יחד עם השף אסף גרניט. התפריט החדש הוטמע באופן מדורג במטוסים החל מה-5 בספטמבר, אבל נראה שיש בעיה - איפה המגשים ולמה רוב האוכל הוא בכלל כריכים?
כתבת YNET איריס ליפשיץ קליגר סיפרה כי היא המריאה עם החברה ולתדהמתה כל המנות בטיסות ליעדים לא רחוקים, עד וכולל 6 שעות טיסה הן כריכים ולא מנה במגש: "לאן נעלם המגש?", לדבריה הכריכים לא היו ברמה הכי גבוהה והיו לכל היותר סבירים.

עוד היא סיפרה: "בטיסה מלונדון לתל אביב טעמתי גם את מנת הפרגית החדשה שמוגשת במחלקת הביזנס של אל על. המנה שהוגשה לי באוויר הייתה שונה ומאכזבת יחסית למנה המקבילה שטעמתי לפני כמה שבועות במטבחי אל על בישראל. לצערי נאלצתי להשיב את המנה לדיילת".

בתפריט שנבנה על פי החזון הקולינרי של השף אסף גרניט ניתן למצוא מנות מגוונות היוצרות פיוז'ן בין המטבח הישראלי המסורתי לבין המטבח המודרני. כך למשל במחלקת התיירים תושק בסוף החודש מנה חדשה- קציצות ברוטב חמוסטה דלעת על מצע אורז ואטריות. תפריט הכריכים השתדרג גם הוא וכולל בשלב הראשון 3 סוגי כריכים חדשים, כולם מורכבים מלחמניית פרעצל איכותית: כריך בריסקט- עם בצל אפוי, איולי שום, ואיולי צ'יפוטלה. כריך גבינת לאבנה טבעונית- עם סלייסים של סלק, גבינת לאבנה טבעונית וסחוג לא חריף, וכריך עוף בצ'ימיצ'ורי לימון.
אגב, אל על הציגה לאחרונה מספר נתונים מעניינים ממחקר שערכו בקרב נוסעים ישראליים, כחלק מהעבודה על התפריט:  75% ממשתתפי הסקר מעידים כי הארוחה היא חלק בלתי נפרד מחווית הטיסה שלהם. 77% מעדיפים לאכול בטיסה אוכל ישראלי שמזכיר בית.  כ-60% דירגו את האוכל בטיסה כאחד מ-6 הפרמטרים החשובים בבחירת חברת תעופה.
85% לא רוצים לפספס את הארוחה ומעדיפים שיעירו אותם לארוחה. נוסעים הטסים לבד חשים רעב פי 1.5 מכאלה שטסים יחד עם נוסעים נוספים. כ-70% לא מביאים באופן קבוע אוכל לילדים מהבית. לא רק האוכל חשוב, גם השתייה 64% מעידים שהמשקאות חשובים לא פחות מהאוכל.
על רקע נתונים אלה בנתה אל על את החזון הקולינרי המשותף יחד עם השף גרניט בעל כוכב המישלן. השף אסף גרניט נבחר לאחר ש כ- 90% מהישראלים אשר השיבו על הסקר העידו שהוא מסב תחושת גאווה ואמון וכ-75% העידו שהוא מייצג את המטבח הישראלי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מוכרחה לציין שהכריכים היו טעימים לנו, אבל עם כל הכבוד
    אני 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטיסה של 6 שעות, לא מספיקים כריך ופחית קולה....
    סגור
  • 3.
    אל על כבר מזמן חברת לואו קוסט עם מחיר של חברה רגילה (ל"ת)
    זד 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    נו, מה חשבתם שיקרה? אל על נותרה רק למי שחייב לטוס איתם
    למה ציפיתם? 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תראו איזו יחצנות, איזה סקר שקשר בינו למציאות מקרי בלבד. אז לקחו שף, אבל מי יקבל את הארוחות שבנה? נכון... במשרדים שלהם. אולי, כי בטח יעשו שביתה בגלל טיב האוכל. בטיסות? מה פתאם? יעלו מחירים ויתנו כריך שברחוב אפילו לא הייתם מסתכלים עליו. אובדן האמון שלנו - הישראלים - באל על, מחיריה ורמת השרות שלה כה גדול - שתמיד מתעודפת חברה אחרת. נותרו רק אלו שמחוייבים לטוס איתם או מקושרים למי שמסדר שם טובת הנאה. ישתנה בעתיד? אני בספק.גדול מאוד.
    סגור
  • 1.
    בוקר טוב, כבר שנים שזה ככה
    הדג 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תת רמה של חברת תעופה
    סגור