תיירות

רשות האוכלוסין בהודעה משמחת: דרכון לעשר שנים מגיל 16

כיום במדינת ישראל מקבלים מגיל 16 תעודת זהות בתוקף לעשר שנים. בתיקון חדש, הושווה למעשה התוקף המרבי של הדרכון לתוקף תעודת הזהות. התקנות חלות על דרכונים שיונפקו החל מהשבוע. מדינות רבות מאפשרות דרכון עם תוקף של עשר שנים לבני 16 ומעלה וביניהן, ארה״ב, אנגליה, אוסטרליה ועוד
מערכת ice |  1
דרכון (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
בתיקון תקנות שפורסם לאחרונה על ידי שר הפנים, משה ארבל, נקבע כי כבר מגיל 16 יוכלו קטינים לקבל דרכון לעשר שנים.  עד כה, רק מגיל 18 ניתן דרכון עם תוקף לעשר שנים ואילו עד גיל 18, התוקף היה לחמש שנים. 
בדברי ההסבר, הובהר כי כיום מדינת ישראל מקבלים מגיל 16 תעודת זהות בתוקף לעשר שנים. בתיקון זה, הושווה למעשה התוקף המרבי של הדרכון לתוקף תעודת הזהות. התקנות חלות על דרכונים שיונפקו החל מהשבוע. מדינות רבות מאפשרות דרכון עם תוקף של עשר שנים לבני 16 ומעלה וביניהן, ארה״ב, אנגליה, אוסטרליה ועוד. 

שר הפנים, משה ארבל הודיע: "כחלק מהמדיניות להקל על הציבור ולשפר את השירות, החלטתי לקדם את התיקון האמור, שיחסוך למאות אלפי בני 16 ו-17 את הצורך בהגעה ללשכות רשות האוכלוסין וההגירה אחרי חמש שנים, ובכך, יוכלו לחדש הן תעודת זהות והן דרכון לאחר עשר שנים".
רק לאחרונה ישראלים שלקחו חלק במבצע הדרכונים הענק של רשות האוכלוסין וההגירה ודאגו להנפיק דרכון קיבלו בשורות טובות, כאשר ברשות הודיעו על שליחת הדרכונים לבית האזרחים באמצעות חברת ההפצה HFD. החל מחודש יולי 2023, הדרכונים עוברים לבית האזרחים באמצעות חברת ההפצה HFD, על ידי נקודות חלוקה הפרושות ברחבי הארץ, זאת במקום דואר ישראל כפי שנעשה עד כה. אופן קבלת הדרכון - עם הגשת הבקשה לדרכון בלשכת רשות האוכלוסין, יקבלו האזרחים מסרון לנייד על כך שהבקשה התקבלה. 
 
מאוחר יותר, בעת הגעת הדרכון, ישלח מסרון נוסף מחברת ההפצה עם פרטי הנקודה או הלוקר לאיסוף בו נמצא הדרכון וכן קוד לאימות מסירה. אם החלטתם על איסוף מהלוקר:  בעת הגעה ללוקר יש ללחוץ על לוח המגע על "קבלת משלוח" ולהקיש את הקוד שהתקבל בהודעה. התא הייעודי יפתח ותוכלו לאסוף את הדרכון בקלות. במידה ויש תקלה, מופיע מספר טלפון לתמיכה על גבי הלוקר למענה מיידי.
אם תרצו איסוף מנקודת חלוקה:  בעת הגעה לנקודת החלוקה יש להציג את מספר המשלוח ואת הקוד שהתקבל בהודעה. אנשי השירות בנקודת החלוקה יסרקו את הקוד למערכת. רק קוד תקין יאשר את קבלת הדרכון. *במקרים מיוחדים בהם אין נקודת חלוקה במרחק סביר מבית האזרח, יועברו הדרכונים למסירה עד בית האזרח על ידי שליח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    1
    JCfUZQsq 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור