תיירות

וירג'ין גלקטיק בהודעה דרמטית: טיסה מסחרית ראשונה לחלל כבר החודש

חברת תיירות החלל של ריצ'רד ברנסון הכריזה על הוצאת טיסה מסחרית ראשונה כבר בסוף יוני, ונוספת באוגוסט. מניית החברה זינקה בבת אחת ב-40%
מערכת ice | 
ריצ'ארד ברנסון בדרך לחלל (צילום Virgin Galactic)
וירג'ין גלקטיק, חברת תיירות החלל שהוקמה על ידי המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון, הודיעה אתמול (חמישי) כי היא קובעת טיסת תיירות חלל מסחרית ראשונה – כבר לחודש זה. בעקבות ההודעה זינקו מניות החברה ביותר מ-40%.
החברה ציינה כי מועד הטיסה מכוון לחלון שיגור שייפתח ב-27 ביוני ויסתיים ב-30 ביוני. לאחר מכן מתוכננת טיסה מסחרית שנייה שתתבצע בתחילת אוגוסט. אם הכל יתקדם כשורה, טיסות מסחריות נוספות ייצאו בהמשך על בסיס חודשי.

הטיסה המסחרית לחלל שתיקרא גלקטיק 01, תישא שלושה טייסים מחיל האוויר האיטלקי, שיערכו מחקר מיקרו-כבידה עם מטענים מדעיים. החברה השלימה את טיסת הניסוי האחרונה שלה בחלל בחודש מאי, ומסרה כי כעת היא השלימה "ניתוח שגרתי ובדיקות רכב" של המטוס הנושא שלה VMS Eve ושל החללית VSS Unity.
 
לטיסת החלל המסחרית הראשונה של Virgin Galactic נרשמו כבר כ-800 נוסעים מ-66 מדינות. החברה נוסדה בשנת 2004 על ידי ברנסון. ההשקה ביוני תהווה מבחן לחברה להוכיח שהיא יכולה לטוס טיסות מסחריות לחלל באופן קבוע. המחיר עדיין לא פורסם, אך צפוי לעמוד על קרוב לחצי מיליון דולר לטיסה של שעה וחצי.
"אנחנו משיקים את קו החלל המסחרי הראשון שיכלול שני מוצרים דינמיים - המחקר המדעי שלנו ומשימות חלל פרטיות של אסטרונאוטים", אמר מנכ"ל וירג'ין גלקטיק, מייקל קולגלזייר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה