תיירות

בשורת ענק ממשרד הפנים: זה השינוי שמגיע לדרכונים

שר הפנים הודיע: "הגיל לקבלת דרכון לעשר שנים יופחת מ-18 לבני 16", בתיקון זה, יושווה התוקף המרבי של הדרכון לתוקף תעודת הזהות.
מערכת ice |  3
דרכונים (צילום shutterstock)
בתיקון תקנות שיופץ היום (חמישי) על ידי שר הפנים, משה ארבל, מבקש השר לקבוע כי כבר מגיל 16 יוכלו קטינים לקבל דרכון לעשר שנים.  כיום, רק מגיל 18 ניתן דרכון עם תוקף לעשר שנים ואילו עד גיל 18, התוקף הוא לחמש שנים. 
בדברי ההסבר, מבהירה רשות האוכלוסין וההגירה כי כיום תושבי מדינת ישראל מקבלים מגיל 16 תעודת זהות בתוקף לעשר שנים. בתיקון זה, יושווה התוקף המרבי של הדרכון לתוקף תעודת הזהות. 

התקנות, לאחר אישורן, יחולו על דרכונים שיונפקו לאחר כניסתן לתוקף בלבד (ולא יחולו על דרכונים שהונפקו לפני) עוד ניתן לציין כי מדינות רבות מאפשרות דרכון עם תוקף של עשר שנים לבני 16 ומעלה וביניהן, ארה״ב, אנגליה, אוסטרליה ועוד. כאמור, התקנות יופצו היום להערות הציבור לתקופה בת שלושה שבועות.
שר הפנים, משה ארבל: כחלק מהמדיניות להקל על הציבור ולשפר את השירות, החלטתי לקדם את התיקון האמור, שיחסוך למאות אלפי בני 16 ו-17 את הצורך בהגעה ללשכות רשות האוכלוסין וההגירה אחרי חמש שנים, ובכך, יוכלו לחדש הן תעודת זהות והן דרכון לאחר עשר שנים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכל פה הולך לאט לאט .יופי טובה שעה אחת קודם (ל"ת)
    מוקי 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בשביל מה להגביל תוקף תעודת זהות?
    כנסו 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    70 שנה הסתדרנו עם תעודת זהות אחת לכל השנים. מה עכשיו עם כל הבלגן של התורים, הן של הדרכונים והן של תעודות הזהות פתאום? לא הבנתם שזה בגלל השטות להגביל את תעודות הזהות הביומטריות לעשר שנים? זה מה שמגביל אנשים לצאת לחו"ל בעקבות מחלת הורה מבוגר, חתונה משפחתית או חלילה הלוויה! תעזבו את הרעיון הקלוקל הזה ומייד! תחזרו לתעודות זהות רגילות ולא ביומטריות.
    סגור
  • 1.
    קודם תנו דרכונים לאלה שמחכים כבר שנה
    אחד מהעם 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עכשיו תור לדרכונים יגדל משנתיים לחמש שנים. פעם אחת ולתמיד צריך לבדוק את ה-IQ של הפקידים והפוליטיקאים שהמונים עליהם
    סגור