תיירות

משבר הדרכונים ייפתר? כך מתכוון לפעול משרד הפנים

זמן קצר אחרי כניסתו לתפקיד, שר הפנים הנכנס משה ארבל הדגיש כי בכוונתו להמשיך את מדיניותו של השר לשעבר, יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהציב מיד עם כניסתו לתפקיד את ההתמודדות עם משבר הדרכונים בראש סדר העדיפויות של המשרד
מערכת ice |  2
דרכונים (צילום פלאש 90)
משבר הדרכונים בדרך להסתיים? בעוד הקושי הגדול לקבוע תורים לחידוש דרכונים וההמתנה הארוכה עד להגעתו של הדרכון החדש, רשות האוכלוסין וההגירה, הודיעה אמש (רביעי) כי יש לה דווקא בשורות טובות ומסתבר שגם שר הפנים הנכנס משה ארבל כבר נכנס בעובי הקורה, שעות אחדות אחרי המינוי הרשמי.
ארבל, כינס אמש ישיבה מקצועית לבחינת משבר הדרכונים. בישיבה השתתפו מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, ובכירי אנשי המקצוע. השר הדגיש כי בכוונתו להמשיך את מדיניותו של השר לשעבר, יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהציב מיד עם כניסתו לתפקיד את ההתמודדות עם משבר הדרכונים בראש סדר העדיפויות של המשרד.

במסגרת הישיבה הוצגה בפני השר הסוגיה על כלל היבטיה. עוד הוצגו בפני השר צעדים מוצעים לצמצום זמני ההמתנה לתור עבור חידוש דרכון. השר שמע את אנשי המקצוע, בחן את הצעדים המוצעים והבהיר כי יתקיימו פגישות עתיות תכופות עד להגעה לפתרון רצוי.
למבקשי התור להנפקת דרכונים הוסבר: "במסגרת פעולות מגוונות למציאת פתרונות למשבר התורים לדרכונים הרשות בוחנת כל העת כיוונים שונים.  בשלב זה, החליט מנכ"ל הרשות כי במהלך חודש מאי תיפתח לשכה ייעודית במרכז הארץ, שמטרתה הנפקת דרכונים ביומטריים בלבד. הלשכה תציע לציבור מאות תורים ביום, בתקווה לצמצום זמן ההמתנה לתור. מידע  נוסף ומפורט יפורסם לציבור בסמוך לפתיחתה".
 
אגב, בשנת 2022 ,עם הסרת כל מגבלות הקורונה, מספר הבקשות לחידוש דרכון הגיע ל-1,349,328, כ-30% יותר מאשר בשנת 2019, טרם פרוץ המגפה. עקב כך נוצרו עיכובים משמעותיים בהנפקת דרכונים על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. מדוח נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה עולה כי סוגיית זמני ההמתנה הייתה מוכרת כבר בשנת 2021, כאשר מתוך 443 תלונות על רשות האוכלוסין וההגירה אשר הוגשו בשנה זו, חלק מהותי היו בנושאי קביעת תורים להנפקת דרכונים בלשכות הרשות. לאור המודעות לקיומה של הבעיה עוד בשנה זו, נשאלת השאלה באלו צעדים נקטה רשות האוכלוסין וההגירה כדי להתמודד עם העלייה בעומסים שכבר החלה ולתרחישי החרפה שלה.
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה לכתבה שפורסמה בנוגע לחוסר המענה במוקד הטלפוני: "בעקבות החופשה המרוכזת בכלל משרדי הממשלה במהלך חג הפסח, נוצרו עומסים טבעיים עליהם אנו מצפים להתגבר בקרוב. עומס זה בא לידי ביטוי גם במוקד השירות הטלפוני, בו נוצר עומס שיחות ולכן חלק מהפונים לא קיבל מענה. אנו מתנצלים בפני הפונים על אי הנוחות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי צריך ביומטרי?
    יעקב כהן 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הבלאגן זה בגלל הביומטרי, עוד דבר שהיה צריך להיות מבוטל כבר מזמן. לחזור לדרכונים הרגילים ולבטל את הביומטרי
    סגור
  • 1.
    אם המחירים לחול לא היו זולים לא היתה בעיה
    שבי 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה תנ"ך כתוב שצריכים לנסוע שלוש פעמים בשנה לחו"ל. למעוטי היכולת הטילו מס על חד פעמי אבל לטיסות לא. שהם המזהם הכי נורא לא הטילו מס. מטוס נוסעים לארה"ב צורף 80 טון דלק תכפילו במאות אלפי מטוסים בעולם. אבל לעשירים ולנהנתנים אין מס זיהום אוויר מנסים לשמור על האקולוגיה על גב החלשים .צביעות
    סגור