תיירות

חידוש הדרכון שלכם מתקרב: מאות תורים ביום מחכים לכם

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה החליט כי במהלך חודש מאי תיפתח לשכה ייעודית במרכז הארץ שמטרתה הנפקת דרכונים ביומטריים בלבד. הלשכה תציע לציבור מאות תורים ביום, בתקווה לצמצום זמן ההמתנה לתור. מידע נוסף ומפורט יפורסם לציבור בסמוך לפתיחתה
מערכת ice |  1
דרכונים (צילום פלאש 90)
משבר הדרכונים בדרך להסתיים? בעוד הקושי הגדול לקבוע תורים לחידוש דרכונים וגם הקושי בעקבות ההמתנה ארוכה עד להגעתו של הדרכון החדש, רשות האוכלוסין וההגירה, הודיעה היום (רביעי) כי יש לה דווקא בשורות טובות.
למבקשי התור להנפקת דרכונים הוסבר: "במסגרת פעולות מגוונות למציאת פתרונות למשבר התורים לדרכונים הרשות בוחנת כל העת כיוונים שונים.  בשלב זה, החליט מנכ"ל הרשות כי במהלך חודש מאי תיפתח לשכה ייעודית במרכז הארץ, שמטרתה הנפקת דרכונים ביומטריים בלבד. הלשכה תציע לציבור מאות תורים ביום, בתקווה לצמצום זמן ההמתנה לתור. מידע  נוסף ומפורט יפורסם לציבור בסמוך לפתיחתה".

אגב, בשנת 2022 עם הסרת כל מגבלות הקורונה, מספר הבקשות לחידוש דרכון הגיע ל-1,349,328, כ-30% יותר מאשר בשנת 2019, טרם פרוץ המגפה. עקב המצב נוצרו עיכובים משמעותיים בהנפקת דרכונים על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. מדוח נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה עולה כי סוגיית זמני ההמתנה הייתה מוכרת כבר בשנת 2021, כאשר מתוך 443 תלונות על רשות האוכלוסין וההגירה אשר הוגשו בשנה זו, חלק מהותי היו בנושאי קביעת תורים להנפקת דרכונים בלשכות הרשות. לאור המודעות לקיומה של הבעיה עוד בשנה זו, נשאלת השאלה באלו צעדים נקטה רשות האוכלוסין וההגירה כדי להתמודד עם העלייה בעומסים שכבר החלה ולתרחישי החרפה שלה.
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה לכתבה שפורסמה בנוגע לחוסר המענה במוקד הטלפוני: "בעקבות החופשה המרוכזת בכלל משרדי הממשלה במהלך חג הפסח, נוצרו עומסים טבעיים עליהם אנו מצפים להתגבר בקרוב. עומס זה בא לידי ביטוי גם במוקד השירות הטלפוני, בו נוצר עומס שיחות ולכן חלק מהפונים לא קיבל מענה. אנו מתנצלים בפני הפונים על אי הנוחות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכול מרכז הארץ....מרכז היקום....אין פרפרייה לא יאמן ממש (ל"ת)
    עופר 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור