תיירות

השיטות להזמין דרכון בקלות נחשפות: זו השעה שעליכם להיכנס

חיים אתגר שיתף באינסטגרם שלו: "עוד טיפים מהעוקבים לגבי משרד הפנים, יש אפשרות כל יום בשבע וחצי בבוקר להזמין תור, התורים מתאפסים. אני עשיתי ומצאתי תוך שבוע", לאחר מכן שיתף סטורי נוסף: "8:10 בבוקר זה הסוד".
מערכת ice |  2
בניין משרד הפנים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
שערוריית התורים להנפקת דרכונים במשרד הפנים לא נפסקת וגם אחרי ההודעה כי התפנו כעת תורים לאחר פעולת ניטור מורכבת שחשפה את המספרים שסחרו בזכויות נפתחות עוד ועוד קבוצות בטלגרם וברשת שרוצות להוציא מכם כסף. אבל לחיים אתגר יש המלצה קטנה בשבילכם.
אתגר שיתף באינסטגרם שלו: "עוד טיפים מהעוקבים לגבי משרד הפנים, יש אפשרות כל יום בשבע וחצי בבוקר, התורים מתאפסים. אני עשיתי ומצאתי תוך שבוע", לאחר מכן שיתף סטורי נוסף: "8:10 בבוקר זה הסוד".
רק אמש פורסם כי הסחר בתורים הפך למכה אמיתית. למעשה מתנהל שוק שחור של ממש בסחר בתורים במחירים שנעים בין 400 שקלים ל-2,000 שקלים. על פי בדיקה של N12, הסוחר בקבוצת הטלגרם ביקש 400 שקלים תמורת תור להנפקת דרכון ברמלה באותו היום. "אני עובד עם מישהו בתוך משרד הפנים ומשרד הרישוי", סיפר בשיחה עם N12. "יש לי תורים שלפני שאחרים לוקחים, אני הראשון שתופס אותם. בסופו של דבר אני עוזר לאנשים שאין להם איך לצאת מהארץ או לא מצליחים להוציא רישיון נהיגה או לקבל תו נכה. מה שצריך, בקומבינה".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: התוכנית שפורסמה לפני כחודשיים בידי מ"מ מנכ"ל הרשות דאז, אכן מהווה בסיס לפעולה גם כיום. עם כניסתו של אייל סיסו לתפקיד מנכ"ל הרשות לפני כחודש, הוא הודיע כי המשימה הראשונה שעומדת בראש סדר העדיפויות היא נושא התורים להנפקת דרכונים. המנכ"ל בחן את הפעולות הנדרשות, התאים אותן לנתונים כיום וגיבש תוכנית פעולה מעודכנת.
"שתי פעולות שכבר הספיק להוביל המנכ"ל הן תגבור מיידי של היחידה לייצור דרכונים שהוביל להכפלת כמות הדרכונים שמיוצרים ביממה. פעולה נוספת שבוצעה היא ניטור מספרי הטלפון שמהם זומנו עשרות תורים פיקטיביים, ואיפוסם. העבודה עוד רבה, אך יחד עם זאת, אנחנו נחושים לטפל בנושא כבר בחודשים הקרובים, בשלבים הדרגתיים, כאשר כל שלב יבוא לידי ביטוי כמעט מיד, וזה אמור להוות שיפור מצטבר, כשהמטרה המרכזית היא שיפור השירות לציבור".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כנופיות פשע השתלטו על התורים ואיילת שקד לא ידעה? (ל"ת)
    נו באמת 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דרכון
    יוסיפון 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרי משרד הפנים יודע מתי פג תוקפו של דרכון מדוע הוא לא יכול לזמן תור לחידוש ??!!!! מי שירצה יחדש ומי שלא יוותר על תורו !!!!!!
    סגור