בארץ

התורים לדרכונים אולי חזרו נקודתית, אך המחדל רחוק מלהיגמר

השבוע משרד הפנים הצליח להחזיר למערכת כ-5,000 תורים, לאחר שהאקרים פרצו ותפסו את מרבית התורים לעתיד הקרוב. למרות זאת, המחדל הגדול בזימון התורים ובמסחור ממש לא הגיע לסופו
מערכת ice | 
בניין משרד הפנים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
בימים האחרונים הודיע משרד הפנים שהחזיר למערכת זימון התורים כ-5,000 תורים שנתפסו לאחרונה על ידי האקרים רוסים ובכך יצרו פקק ועומס, נוסף, על משרד הפנים וכלל האוכלוסייה שמבקשת להוציא ולחדש דרכון. אבל, המחדל טופל נקודתית, אך ההמתנה הרבה של הציבור לתורים לא נפתרת כבר יותר משנה.
כבר יותר משנה ועוד בימי הממשלה הקודמת, נוצר עומס על מערכת זימון התורים ועל משרד הפנים בכלל. בעקבות מיעוט התורים יכול הציבור להנפיק דרכון זמני, לשנתיים, במחיר של מאות שקלים. במקביל, בממשלה הנוכחית התקיים דיון בנושא וממנו לא יצא הרבה למעט אותן הבטחות. בוועדת הפנים הובטח כי תיערך, שוב, בדיקה, ייבחנו הכשלים ויופקו מסקנות.
אייל סיסו, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, התראיין לאתר ynet ואמר כי ברשות עובדים כ-600 עובדים שמעניקים שירות למיליונים ולא רק בתחום הדרכונים ולכן העומס עצום. עם זאת, הוא מאמין כי בעקבות תכנון ברשות הוא מקווה כי "בימים הקרובים אנחנו נבוא עם בשורה שאולי תיתן שיפור מסוים בטווח המיידי אבל בטווח הרחוק יותר של כמה חודשים אני מקווה שתהיה בשורה משמעותית, טכנולוגית שתסייע לאנשים לקבל תור בזמן סביר" - אז האם נראה פתרון כללי ונרחב יותר למצב המתמשך ובקרוב?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה