תיירות

הפתרון לעומס בשדות התעופה: מטוסים גדולים יותר

חברות התעופה הגדולות בארה"ב מצאו פתרון לשדות התעופה העמוסים, העלייה בעלויות הטיסה ומחסור בטייסים: מטוסים גדולים יותר. נשמע טוב? יש מי שנפגע
מערכת ice | 
נחיתה (צילום shutterstock)
מול שדות תעופה עמוסים, עליה בעלויות, מחסור בטייסים וצמיחה מחודשת בביקוש לנסיעות, חברות התעופה פונות ויותר לאותה תרופה: מטוסים גדולים יותר שמתאימים ליותר נוסעים.
לטיסות המופעלות על ידי 11 חברות התעופה הגדולות בארה"ב היו בממוצע יותר מ-153 מושבים בטיסות פנים בשנה שעברה, לעומת ממוצע של כמעט 141 מושבים ב-2017, כך על פי חברת נתוני התעופה Cirium.

המגמה של מטוסים גדולים יותר, חלק מאסטרטגיה המכונה בתעשייה "עלייה ברמות", פירושה שחברות תעופה יכולות למכור יותר מושבים בכל טיסה ולהסתפק בפחות מטוסים. בעוד שיותר נוסעים למטוס מורידים את העלויות של חברות התעופה, המשמעות היא פחות אפשרויות טיסה לצרכנים.
בתחילת מגפת הקורונה, חברות תעופה אמריקאיות הקצו מחדש את המטוסים הגדולים ביותר שלהן לנתיבים פנימיים, כאשר הטיסות הבינלאומיות הוגבלו בעקבות המשבר. כעת, כאשר הטיסות הבינלאומיות מתגברות, התחרות על המטוסים הגדולים הולכת וגוברת.
כדי לעזור להגדיל את כמות הנוסעים למטוס, חברות התעופה מפחיתות גם את תלותן בחברות האזוריות, שבהן המחסור בטייסים הוא החריף ביותר ועלויות לטיסה גבוהות יותר.
חברת דלתא, לדוגמה, מסרה כי 70% מהטיסות הפנימיות שלה השנה מופעלות על ידי חברת התעופה המרכזית, עלייה מ-55% ב-2019. כמות המושבים בממוצע לטיסה עלו ב-15 לעומת 2019, כך מסר דובר החברה ב-CNBC.
כתוצאה מכך, חברות תעופה גדולות מפסיקות את שירותיהן בשדות תעופה קטנים מפאת חוסר כדאיות כלכלית. מן הסתם, מי שנפגע אלה הן הקהילות היותר קטנות שנמצאות רחוק, אך אינן אטרקטיביות מספיק לחברות הגדולות לספק טיסות סדירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה