תיירות

טסים לכריסמס? זה היעד הפופולארי שעדיף שלא תגיעו אליו

מיליוני נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג בשבועות הקרובים לחופשת כריסמס במגוון יעדי, אלה שבאחד היעדים הפופולאריים ביותר, צפויות שביתות קשות שעלולות להפוך את החופשה לסיוט
מערכת ice |  1
עצי אשוח בטיב טעם (צילום יחצ)
תיירים המתכננים נסיעה לבריטניה או בסביבתה במהלך תקופת החגים הקרבה עומדים בפני סיכוי להפרעות קשות במהלך החופשה עקב שביתות, כאשר הממשלה קוראת לאנשים לשקול מחדש את תוכניותיהם.
צוותי נמל התעופה העובדים עבור כוח הגבול של בריטניה אמורים לצאת בשביתה מה-23 עד ה-26 בדצמבר, ושוב מה-28 בדצמבר ועד ערב השנה החדשה.
המהלך צפוי להשפיע על השירותים בשדה התעופה העמוס ביותר של בריטניה, לונדון הית'רו, כמו גם בלונדון גטוויק, מנצ'סטר, ברמינגהם, קרדיף וגלזגו. הממשלה אמורה להביא חיילים כדי לסייע בביקורת הדרכונים ובאיוש, היא אישרה ביום חמישי, שכן בין 2,000 ל-3,000 עובדים מתכננים לשבות.
סואלה ברוורמן, שרת הפנים של בריטניה, הזהירה שיהיו "הפרעות חמורות שאין להכחישה", ואמרה שאנשים שמתכננים לנסוע לחו"ל צריכים "לחשוב היטב על התוכניות שלהם, כי הם עלולים להיות מושפעים".
נמלי התעופה המושפעים אמורים לראות 10,072 כניסות לטיסות, בהיקף כולל של יותר מ-2 מיליון מושבים, בין ה-23 ל-31 בדצמבר, לפי חברת ניתוח התעופה Cirium. מיליון מהם נמצאים בהית'רו.
ראש איגוד השירותים הציבוריים והמסחריים, מארק סרווטקה, אמר שהממשלה תוכל לעצור את השביתות על ידי עמידה בדרישותיה, הכוללות העלאת שכר, ביטחון תעסוקתי ואי קיצוץ בתנאי הפיטורים, כך לפי ה-CNBC.
בינתיים ה-RMT, איגוד עובדי הרכבת, אישר שביתות יתקיימו ב-13 עד 14 בדצמבר, 16 עד 17 בדצמבר, ומשעה 18:00. בערב חג המולד עד 27 בדצמבר, כמו גם בימים מסוימים בינואר. כמחצית מסילות הרכבת אמורות להיסגר בתאריכים אלה.
ראשי הרכבות אמרו שאנשים צריכים לנסוע רק במידת הצורך ולבדוק את הרשת של מפעיל הרכבת שלהם לגבי מצב הנסיעה המסוימת שלהם. הנסיעות עלולות להיות משובשות גם בימי שביתה לא בשל הרכבות שנמצאות במיקום הלא נכון.
כמה סוחרי פאבים ומסעדות אמרו שהם חוששים מירידה במסחר במהלך התקופה העמוסה ביותר בשנה כתוצאה מכך.
האיגוד קורא להעלאת שכר בהתאם לאינפלציה, הבטחה ללא פיטורי חובה עד אפריל 2024, ושינויים בתנאי העבודה, שלדבריו כיום הופכים את הנסיעה ברכבת לפחות בטוחה.
בחודש דצמבר צפוי גל של שביתה בבריטניה, כולל של עובדי דואר ואמבולנסים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לאיזו מדינה אפשר לטוס כדי לחוות חגיגות חנוכה?
    אייל חיפה 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי אצלנו אין
    סגור