תיירות

המנכ"ל מתפטר, הנוסעים בורחים: מה עובר על שדה התעופה?

ראש נמל התעופה סכיפהול ספג ביקורת הן מצד חברות התעופה והן מצד נוסעים על טיפול לא נכון במצב. יממה לאחר שמסר את החלטתו לדירקטוריון נמל התעופה, פרסם שדה התעופה הצהרה האומרת: "עשיתי כמיטב יכולתי, אבל אנחנו עדיין לא שם. אני מקווה שהמצב ישתפר בקרוב"
מערכת ice | 
מטוס (צילום unsplash, vecteezy)
לאחר מספר חודשים של כאוס בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם, שהוביל את שמו הנודע של נמל התעופה להיות מזוהה במיידית עם שיבושים בטיסות, מנכ"ל נמל התעופה, דיק בנשופ, הגיש רשמית את התפטרותו ביום רביעי.
ראש נמל התעופה סכיפהול ספג ביקורת הן מצד חברות התעופה והן מצד נוסעים על טיפול לא נכון במצב. יממה לאחר שמסר את החלטתו לדירקטוריון נמל התעופה, פרסם שדה התעופה הצהרה האומרת: "המצב בסכיפהול ומה המשמעות של זה עבור הנוסעים והעובדים שלנו קרוב לליבי. עשיתי כמיטב יכולתי, אבל אנחנו עדיין לא שם. אני מקווה שהמצב ישתפר בקרוב. אני אוהב את סכיפהול. ניהול החברה הזו היה כבוד גדול".

תחת שלטונו של בנשופ במשך כשנה אחת לפני פגיעת המגפה, נמל התעופה סכיפהול היה לב ליבה של התעופה בהולנד ואחד משדות התעופה העמוסים ביותר באירופה. מעברים של חברות תעופה ונוסעים דרך הרכזת הבינלאומית היו חלקים בדרך כלל, למעט העיכובים הרגילים בשעות השיא של הטיסה. שדה התעופה גם היה מאויש היטב לפני המגיפה, מה שאומר שהעומס האינטנסיבי היה מפוזר יותר סביב עובדי שדה התעופה לצורך פעולות חלקות יותר.
אז מה קרה? נמל התעופה סכיפהול הושפע לרעה כשהמגיפה פגעה, כמו גם שאר תעשיית התעופה העולמית, ואילצה את שדה התעופה לקצץ מאות משרות מכוח העבודה שלו. למרבה הצער, זה חזר לנגוס בשדה התעופה לאחר שהתחיל העידן שלאחר המגפה בסוף השנה שעברה, וכאשר ביקוש הנוסעים עלה בקיץ הזה, הוא לא היה מוכן לחלוטין.
שדה התעופה סבל בסופו של דבר ממחסור חמור בכוח אדם. הכאוס הפך עד מהרה לאינדיקציה ברורה לכך ששדה התעופה סכיפהול לא היה מוכן לזרם הנוסעים. הנוסעים שילמו את המחיר על כך שכן ביטולים ועיכובים הפכו לאירוע סטנדרטי, כמעט יומיומי בשדה התעופה.
כשהצוות שהודח קודם לכן עדיין לא חזר לעבוד בנמל התעופה סכיפהול, הצוות הנוכחי הרגיש עד מהרה את העייפות והתסכולים של עבודה יתרה, והרגיש שהשכר לא הולם, החל לבצע הפסקות תעשייתיות. חלק מהעובדים אף החליטו להגיש את התפטרותם כשהם הגיעו לקצה גבול היכולת, שוב על חשבון הנוסעים ותוכניות הנסיעה המיוחלות להם.
ולמרות שאיגודי עובדים ניסו לנהל משא ומתן על משרות קבועות יותר, עדיין לא נעשו הסכמים עם נמל התעופה סכיפהול, למעט הארכת תקופת העבודה של עובדים אלה מעבר לקיץ. אבל בהתחשב בעומס העבודה התובעני של העובדים הזמניים הללו, בנשופ ידע שהם עשויים לחפש במהירות עבודה במקום אחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה