תיירות

טירוף התורים בנתב"ג: מנכ"ל ישראייר מאשים דווקא את וולט

חברת המשלוחים וולט משכה אליה את צעירים העובדים כאשר הציעה להם מודל עבודה גמיש עם שכר גבוה יחסית. מי שחטפו בעקבות זאת הם חברות התעופה ונתב"ג שאיבדו את העובדים צעירים והחיילים המשוחררים, התוצאה: תורי ענק וביטול טיסות
מערכת ice |  6
וולט (צילום מתוך אתר וולט, פלאש 90)
אורי סירקיס, מנכ"ל חברת התעופה ישראייר שבשליטת רמי לוי, מתייחס לטירוף התורים בנתב"ג וממליץ שלא לטוס דווקא בזמני "הפיק" בקיץ, ואומר כי הבעיה העיקרית היא היא המחסור בעובדים בנתב"ג - הצעירים פשוט מעדיפים לעבוד בוולט.
את הדברים אמר בריאיון ליובל שדה במוסף כלכליסט האחרון, כאשר לדבריו גם בעוד שנה יהיו ביטולי טיסות ותורים ארוכים, כל עוד לא תהיה התערבות של הממשלות בעולם. אך הוסיף אופטימיות שהמשבר כבר מאחורינו.

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, מסביר מדוע ישנם תורי ענק, ביטולים של טיסות רבות ואיבוד מזוודות. הסיבה לדבריו היא הטיפול של נתב"ג לאחר תקופת הקורונה: אחרי הפיטורים הרבים בעקבות סגירת השמיים, קצב ההכשרה של העובדים לא הדביק את קצב הביקוש לטיסות. 
מה צריך לעשות? על כך ענה סירקיס כי על הממשלה לערוך קמפיין לגיוס עובדים ומענקים לחיילים משוחררים ולהגדיר את העבודה בנתב"ג כעבודה מועדפת.
 
כך, לדבריו, בישראייר עצמה ישנם 380 עובדים ועדיין חסרים להם 70 עובדים, וגם שביצעו התאמות שכר - זה עדיין לא עזר והעובדים פשוט לא מגיעים. המראיין הקשה: ביצעתם העלאה בשכר, אז למה העובדים לא באים? לדברי סירקיס מי שאשמה בכך היא חברת המשלוחים וולט שלהערכתו מעסיקה 12 אלף עובדים וזאת בעבודה גמישה עם שכר גבוה יחסית: "היא שינתה לחלוטין את ההרגלים של עובדים בגילים הרלבנטיים, ואלה 12 אלף עובדים בקבוצת אוכלוסייה שגם אנחנו מתחרים עליה, זה נתח משמעותי מאוד", אמר.
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ישרע איר
    יואב 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם תפשטו את הרגל לא אזיל דמעה חברה גרועה שירות איום ונור הן בשרותי קרקע והן בטיסות .מטוסים רעועים מיושנים . הלואי ותעלם ותסגר לתמיד
    סגור
  • 3.
    שימו לב:
    אלעד 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדברי סירקיס מי שאשמה בכך היא חברת המשלוחים וולט שלהערכתו מעסיקה 12 אלף עובדים וזאת בעבודה גמישה עם שכר גבוה יחסית: "היא שינתה לחלוטין את ההרגלים של עובדים בגילים הרלבנטיים, ואלה 12 אלף עובדים בקבוצת אוכלוסייה שגם אנחנו מתחרים עליה, זה נתח משמעותי מאוד" תרגום, החר_ת האלו וולט... ועכשיו אנשים לא מוכנים לבוא לעבוד אצלנו בשכר רעב ובתנאי עבדות מחפירים, חוצפנים! מה שפקח לי את העינים הוא שישראייר שייכך כיום לרמי לוי, כמה שזה לא הפתיע אותי.
    סגור
  • 2.
    אולי תשנו את העבודה בשדה. תעשו שיתוף
    גולן 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעולה עם וולט . תחליפו תקליט. תעבדו רק ביום. אנשים לא רוצים משמרות. אנשים לא רוצים לעבוד בסופש . תחפשו שיטת עבודה חדשהההב. בהצלחה ה
    סגור
  • בדיוק מנציח את הבעיה אתם לא רוצים להתאמץ רוצים נוחות
    חחחח 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו
    סגור
  • 1.
    עושה חרם מוחלט על כל חברה
    לא קונה דרך וולט 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעסיקה רוכבי ממונע על מדרכות.
    סגור
  • ישרע איר
    יואב 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחרימו אותה שתעלם. גם אים ישרעאיר תהיה היחידה בעולם אלך ברגל ולא אטוס איתם מגעילים
    סגור