תיירות

המלון מצלם אתכם במצלמות נסתרות? כך תדעו את האמת

חוששים שהמלון או בעל הדירה שהשכרתם מצלמים אתכם? כך תדעו לזהות מצלמות נסתרות, ומה לעשות אם מצאתם
מערכת ice |  1
מצלמה (צילום unsplash)
כמעט 60% מהאמריקאים אמרו שהם מודאגים ממצלמות נסתרות בבתי Airbnb בסקר שנעשה ב-2019. בפועל, 11% ממשכירי בתי הנופש אמרו שגילו מצלמה נסתרת במהלך השהות.
מצלמות נסתרות אינן בעיה חדשה. בדרום קוריאה, יותר מ-30,000 מקרים של צילום במצלמות נסתרות דווחו למשטרה בין 2013 ל-2018, על פי ארגון Human Rights Watch שבסיסו בניו יורק. מספר הדיווחים על מצלמות ריגול נסתרות גדל בגלל הנגישות הגוברת והמחיר הזול של מצלמות כאלה, אמר קנת בומבאס, מנכ"ל חברת הביון Global Threat Solutions, לאתר cnbc.
בעקבות זאת, מומחים שיתפו את האתר בכמה שיטות פשוטות לזיהוי מצלמות נסתרות בבתי מלון ובבתים להשכרה:
1. ערכו חיפוש פיזי
כאשר מחפשים מצלמות נסתרות, יש להתחיל עם אזורים כמו חדרי אמבטיה וחדרי שינה, אמר בומבאס. למארחי Airbnb מותר להחזיק מצלמות בבתיהם, אבל הם חייבים ליידע את האורחים ואסור להציב את המצלמות בחללים פרטיים, אמר.

כמעט כל המצלמות הסמויות מוסתרות במכשירים ביתיים, כגון מנורות, תרמוסטטים וכו', אמר בומבאס. "תסתכל ותראה אם ​​משהו נראה חריג, ואז בדוק את זה מקרוב", אמר. רוב מצלמות הריגול מחוברות למקור חשמלי או למכשיר אלקטרוני, הוסיף. הוא אמר שהדבר הראשון שהוא עושה בחדר שינה זה לנתק את מכשירי הרדיו מהחשמל ולשים אותם במגירה. מייקל או'רורק, מנכ"ל חברת ייעוץ האבטחה Advanced Operational Concepts, אמר גם הוא שהוא עושה בדיוק את זה.
עוד עניין, הוא שאפילו למצלמות מוסתרות היטב תהיה עדשה שתוכל להשתקף. "אם אתה משתמש בפנסים ומאיר אותם על משהו שאתה חושב שיכול להסתיר את המצלמה, אתה תראה השתקפות שם, שזו דרך די טובה לזהות אם יש מצלמה", אמר בומבאס.
אבל או'רורק אמר שנדרש טיפול אחר כדי לאתר במדויק עדשות נסתרות. "הרבה אנשים ינסו לבצע זיהוי עדשות חובבני, מה שיכול לעבוד", אמר או'רורק. "עם זאת, אם אין לך מתודולוגיית חיפוש טובה - אם אתה הולך מהר מדי, אם אתה חסר סבלנות - אתה יכול לפספס לא מעט."
 
2. הסתכלו על רשת ה-Wi-Fi
מצלמה נסתרת חייבת להיות מחוברת לרשת ווי-פיי מקומית כדי לראות אותה מרחוק, אמר בומבאס. אפליקציות סריקת ווי-פיי כמו Fing יכולות לזהות מכשירים ברשת שהם מצלמות, אמר. אלה שמסתירים מצלמות עשויים להשתמש ברשת ווי-פיי נפרדת כדי להזרים לעצמם את השידור החי.
קודי קינזי, חוקר אבטחה בחברת אבטחת המידע והניתוח Varonis, הזהיר שסורק רשת עלול לא לתפוס הכל. "הדבר הבא שאתה יכול לעשות הוא לחפש מכשירים שמשדרים את שם הרשת שלהם", אמר. הוא המליץ ​​להשתמש באפליקציות כמו WiGLE כדי למצוא מכשירים ש"משדרים איזה שם של רשת Bluetooth ו-Wi-Fi", הוסיף קינזי.
3. קנו גלאי מצלמת ריגול
אם כל השאר נכשל, ואתם רוצים בוודאות לדעת אם מצלמים אתכם, גלאי מצלמות ריגול יכולים לסרוק תדרי רדיו המחוברים למצלמות נסתרות. ניתן לקנות אותם בקלות באינטרנט מאתרים כמו אמזון או עליאקספרס.
 
אבל או'רורק ציין ששיטה זו עובדת רק אם המצלמה הנסתרת משדרת נתונים. "לכל כך הרבה מהם יש כעת כרטיסי SD שפשוט מאחסנים נתונים כדי לצפות בהם אחרי שמישהו עוזב," אמר או'רורק. "ולכן הם הרבה יותר קשים לזיהוי."
בומבאס הוסיפו כי אמנם אפשר לקנות סורק בתדר רדיו, אבל הזולים יותר כנראה לא כל כך טובים. "כמו כל דבר אחר, אתה מקבל מה שאתה משלם עבורו - אם זה 30 דולר, זה כנראה לא כל כך טוב", אמר בומבאס. "טובים יותר יעלו מאות או אפילו יותר מ-1,000 דולר."
מה לעשות אם אתם מוצאים מצלמה?
לאחר איתור מצלמה, נתקו אותה מיד מבלי לפגוע בה מכיוון שהקושחה של המצלמה עשויה להכיל מידע מזהה, כגון אישורי כניסה ורשת ה-Wi-Fi שאליה היא הייתה מחוברת. או'רורק אומר שיש לדווח לקבלה על מצלמות נסתרות שנמצאו בחדרי מלון, וממליץ גם להחליף מלון.
"ברגע שאתה מוצא מצלמה בחדר, לא הייתי סומך על אף חדר אחר בכל המלון הזה", אמר. בומבאס גם המליץ לדווח למשטרה על מצלמות נסתרות, גם אם זה רק למטרות תיעוד, למקרה שיגיעו הליכים משפטיים או כתבי אישום פליליים.
בדירות Airbnb הוא אומר, יש לדווח לחברה כדי שימנעו מהבן אדם לעשות זאת, אך הוא מוסיף כי אל תצפו שהוא יפסיק לעשות את זה כי Airbnb אמרו לו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רשת חנויות וורלדשופ מובילה בארץ בכל התחום
    יריב הורביץ' 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שטסנו לחו"ל קניתי מכשיר גילוי מצלמות ומכשירי האזנה ובדקנו את כל החדר טוב. שהינו בברצלונה למשך 3 לילות במלון במרכז
    סגור