תיירות
טרמינל 3 עובר מהפכה: זה השדרוג הקיצוני שיושלם עד 2027
רשות שדות התעופה מרחיבה את טרמינל 3 במתחמי ביקורת הגבולות, אזורי הבידוק הביטחוני, הקמת שער כניסה חדש לנוסעים המגיעים לארץ והרחבת מתחם ההסעדה, הפוד קורט, בדיוטי פרי
רשות שדות התעופה (רש”ת) מפרסמת שני מכרזים להרחבת טרמינל 3 בנתב”ג, הכוללים שדרוגים במתחמי ביקורת הגבולות, אזורי הבידוק הביטחוני, הקמת שער כניסה חדש לנוסעים המגיעים לארץ והרחבת מתחם ההסעדה, הפוד קורט, בדיוטי פרי.
הפרוייקטים צפויים לשדרג את היכולות התפעוליות של נתב"ג, לקצר זמני המתנה ולתמוך בצמיחה הצפויה בתנועת הנוסעים בשנים הקרובות. העבודות צפויות להתחיל ברבעון השני של 2025 ולהימשך כשנתיים וחצי.
הרחבת הטרמינל – שיפור תשתיות ושירותים לנוסעים
מכרז אחד עוסק בהרחבת שטחי ביקורת הגבולות לנוסעים החוזרים ארצה. הפרויקט כולל הוספת שטח של כ-7,000 מ”ר על פני ארבע קומות, שיאפשרו הגדלת מספר עמדות הביקורת ושדרוג מערכות טכנולוגיות. כמו כן, ייבנה מבנה חדש בשם “שער תל אביב”, בשטח של כ-2,000 מ”ר, שישמש כניסה לנוסעים המגיעים באוטובוסים במקום בשרוולי מטוסים.
השער החדש יקצר את התהליך מול ביקורת הגבולות ויאפשר מעבר מהיר יותר לאזור איסוף הכבודה. בנוסף, יורחב אזור בידוק כבודת היד, ויותקנו עמדות נוספות, שנועדו לקצר את זמני ההמתנה ולשפר את זרימת הנוסעים בטרמינל.
עוד ב-
כל זה מצטרף לכך שבשבוע שעבר משרדי הממשלה אישרו תקציב של מאות מיליוני שקלים לקידום הקמת מחלף נתב”ג מערב, שישמש כשער הכניסה הראשי לנמל התעופה בן-גוריון. המחלף החדש צפוי לחסוך לנוסעים כ-10 ק”מ בנסיעה, לקצר את הדרך לנמל התעופה מכיוון כביש ת”א-ירושלים, ולהקל על עומסי התנועה בכביש מספר 1 בין חב”ד לבן גוריון.
עלות הפרויקט כולו נאמדת בכמיליארד שקל שחלקו מבוצע בימים אלה על ידי נת״י וחלקו יבוצע על ידי הרשות במכרז שיפורסם בימים הקרובים להקמת חלקו של המחלף בתוך תחומי נמל התעופה. נכון להיום, הנוסעים המגיעים לנתב”ג מכיוון כביש ת”א-ירושלים נדרשים לעקוף את נמל התעופה מזרחה ולבצע סיבוב ארוך של כ-10 ק”מ עד לכניסה הקיימת. המחלף החדש צפוי לקצר את הדרך ולהכין את נתב”ג לגידול בהיקף התנועה הצפוי בשנים הקרובות.
עלות הפרויקט כולו נאמדת בכמיליארד שקל שחלקו מבוצע בימים אלה על ידי נת״י וחלקו יבוצע על ידי הרשות במכרז שיפורסם בימים הקרובים להקמת חלקו של המחלף בתוך תחומי נמל התעופה. נכון להיום, הנוסעים המגיעים לנתב”ג מכיוון כביש ת”א-ירושלים נדרשים לעקוף את נמל התעופה מזרחה ולבצע סיבוב ארוך של כ-10 ק”מ עד לכניסה הקיימת. המחלף החדש צפוי לקצר את הדרך ולהכין את נתב”ג לגידול בהיקף התנועה הצפוי בשנים הקרובות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה