תיירות

חברות התעופה בישראל בדרך להסתבך: בקרוב תוכלו לתבוע בגדול

ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי קובע הגדלה משמעותית בסכומי הפיצויים המקסימליים שחברות תעופה יחויבו לשלם לנוסעים במקרים של פגיעות גוף, עיכובים ונזק למטען, יחול על כל 140 המדינות החברות באמנת מונטריאול, כולל ישראל
מערכת ice | 
אורי סירקיס, דינה בן טל (צילום פייסבוק/ אורי סירקיס, פלאש 90/ יוסי אלוני, יוסי גמזו לטובה, Magma Images)
בשורה משמעותית לנוסעים: ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO) הודיע השבוע על הגדלה משמעותית בסכומי הפיצויים המקסימליים שחברות תעופה יחויבו לשלם לנוסעים במקרים של פגיעות גוף, עיכובים ונזק למטען. העדכון, שייכנס לתוקף ב-28 בדצמבר 2024, מהווה התאמה לאינפלציה העולמית ויחול על כל 140 המדינות החברות באמנת מונטריאול, כולל ישראל.
השינוי הדרמטי ביותר נרשם בתקרת הפיצוי במקרי פציעה או מוות, שם הסכום המקסימלי זינק ל-151,880 יחידות SDR (כ-202,500 דולר), עלייה של כמעט 18% מהסכום הקודם. במקרה של עיכובים בטיסות, התקרה החדשה תעמוד על 6,303 יחידות SDR (כ-8,400 דולר), בעוד שהפיצוי המקסימלי על נזק לכבודה יעלה ל-1,519 יחידות SDR (כ-2,000 דולר).

חשוב להדגיש כי יחידת ה-SDR, המוגדרת על ידי קרן המטבע הבינלאומית, משמשת כבסיס לחישוב הפיצויים. נכון ל-18 באוקטובר 2024, ערכה של יחידת SDR אחת עמד על 1.33318 דולר אמריקני. במסגרת העדכון, גם הפיצוי המקסימלי לאובדן מטען עלה ל-26 יחידות SDR לקילוגרם (כ-35 דולר).
אמנת מונטריאול, שנחתמה בשנת 1999 ונכנסה לתוקף בישראל במרץ 2011, נועדה ליצור איזון הוגן בין צורכי הנוסעים לבין אינטרסי חברות התעופה. האמנה מספקת מסגרת משפטית אחידה להתמודדות עם תביעות הקשורות להטסת נוסעים, מטען וכבודה, תוך הגנה על זכויות הצרכנים.
חשוב להבהיר כי הסכומים המעודכנים מייצגים תקרות פיצוי מקסימליות, והם רלוונטיים בעיקר למקרים קיצוניים. במרבית המקרים, הפיצוי בפועל יהיה נמוך יותר ויותאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה. עם זאת, העלאת התקרות מהווה צעד משמעותי בהגנה על זכויות הנוסעים ומבטיחה פיצוי הולם יותר במקרה של תקלות חמורות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה