תיירות

חברות התעופה בישראל בדרך להסתבך: בקרוב תוכלו לתבוע בגדול

ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי קובע הגדלה משמעותית בסכומי הפיצויים המקסימליים שחברות תעופה יחויבו לשלם לנוסעים במקרים של פגיעות גוף, עיכובים ונזק למטען, יחול על כל 140 המדינות החברות באמנת מונטריאול, כולל ישראל
מערכת ice |  3
אורי סירקיס, דינה בן טל (צילום פייסבוק/ אורי סירקיס, פלאש 90/ יוסי אלוני, יוסי גמזו לטובה, Magma Images)
בשורה משמעותית לנוסעים: ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO) הודיע השבוע על הגדלה משמעותית בסכומי הפיצויים המקסימליים שחברות תעופה יחויבו לשלם לנוסעים במקרים של פגיעות גוף, עיכובים ונזק למטען. העדכון, שייכנס לתוקף ב-28 בדצמבר 2024, מהווה התאמה לאינפלציה העולמית ויחול על כל 140 המדינות החברות באמנת מונטריאול, כולל ישראל.
השינוי הדרמטי ביותר נרשם בתקרת הפיצוי במקרי פציעה או מוות, שם הסכום המקסימלי זינק ל-151,880 יחידות SDR (כ-202,500 דולר), עלייה של כמעט 18% מהסכום הקודם. במקרה של עיכובים בטיסות, התקרה החדשה תעמוד על 6,303 יחידות SDR (כ-8,400 דולר), בעוד שהפיצוי המקסימלי על נזק לכבודה יעלה ל-1,519 יחידות SDR (כ-2,000 דולר).

חשוב להדגיש כי יחידת ה-SDR, המוגדרת על ידי קרן המטבע הבינלאומית, משמשת כבסיס לחישוב הפיצויים. נכון ל-18 באוקטובר 2024, ערכה של יחידת SDR אחת עמד על 1.33318 דולר אמריקני. במסגרת העדכון, גם הפיצוי המקסימלי לאובדן מטען עלה ל-26 יחידות SDR לקילוגרם (כ-35 דולר).
אמנת מונטריאול, שנחתמה בשנת 1999 ונכנסה לתוקף בישראל במרץ 2011, נועדה ליצור איזון הוגן בין צורכי הנוסעים לבין אינטרסי חברות התעופה. האמנה מספקת מסגרת משפטית אחידה להתמודדות עם תביעות הקשורות להטסת נוסעים, מטען וכבודה, תוך הגנה על זכויות הצרכנים.
חשוב להבהיר כי הסכומים המעודכנים מייצגים תקרות פיצוי מקסימליות, והם רלוונטיים בעיקר למקרים קיצוניים. במרבית המקרים, הפיצוי בפועל יהיה נמוך יותר ויותאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה. עם זאת, העלאת התקרות מהווה צעד משמעותי בהגנה על זכויות הנוסעים ומבטיחה פיצוי הולם יותר במקרה של תקלות חמורות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ישראיר
    קובי 10/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחבר תעופה בושה וחרפה. מגיע לשדה ברודוס מקבל הודעה על דחית ההמראה בשלוש שעות. אחרי חצי שעה שוב הודעה במקום 18.30 יגענו 11.20 בלילה. אבל היתה טיסה לישראל בשעה 16.30 מבקש לעלות לטיסה של ישראיר. מבקש מימני 150 אירו לכול ראש זה עושק זה חזירות. גועל של חברה התביעה בדרך
    סגור
  • 2.
    ברור שהעלות תגולגל לצרכן1 מחירי הטיסות יתייקרו (ל"ת)
    עמית 10/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ארקיע
    משה 10/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העלאה הזאת בגלל "ארקיע" חברה שמזלזלת בלקוחותיה לא עונה לאימיילים לא עונה בטלפון ולא עונים בשום דרך עיקובים וביטולים בטיסות ללא סוף. ולפי דעתי ביטלו טיסות בשביל לשלוח מטוסים לחילוץ מלרנקה ואתונה בכדי לגבות מחירים מופקעים של 800 דולר לכיוון 1 כמו מחיר של טיסה לארה"ב. שולחים ביטול או עיקוב רב בטיסה ולא דואגים ללקוחות שלהם פשוט נוטשים אותם בשדה התעופה ללא מענה. החברה הגרועה ביותר. רק תביעה יצוגית של 100 מליון שקל אולי תפצה את הלקוחות במעט על מה שעוללו להם. אני אישית בשני תביעות נגדם אבל זה כסף קטן בשבילהם כי כבר עשו ויעשו עושר מהטיסות חילוץ.
    סגור