השוק

חברת התעופה הקורסת תברח מפשיטת רגל? המניה מזנקת ב-65%

לאחר שהגיעה להסכם על הארכת תוכנית מימון מחדש של חובותיה בחודשיים נוספים עם US Bank National Association, שדוחה את מועד הפירעון מהיום עד ל-21 בדצמבר, חברת התעופה ספיריט איירליינס נהנית מפידבק חיובי בשווקים
מערכת ice | 
חברת תעופה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מניות חברת התעופה האמריקאית ספיריט איירליינס זינקו אתמול בשיעור חד של עד 65%, בעקבות הצלחת החברה להגיע להסכם על הארכת תוכנית מימון מחדש של חובותיה בחודשיים נוספים. ההסכם, שנחתם עם US Bank National Association, דוחה את מועד הפירעון מהיום עד ל-21 בדצמבר, ומעניק לחברה מרווח נשימה במאמציה למחזר חוב של 1.1 מיליארד דולר שאמור להיפרע בשנה הבאה.
למרות העלייה החדה במחיר המניה, מצבה של חברת התעופה המוזלת עדיין רחוק מלהיות יציב. החברה, שמתקשה להתחרות בשוק התעופה הצפוף, סובלת מהפסדים בחמישה מתוך ששת הרבעונים האחרונים, ומניותיה איבדו כ-90% מערכן מתחילת השנה. המצב הוחמר עוד יותר בעקבות ביטול המיזוג המתוכנן עם ג'טבלו איירווייז בשווי 3.8 מיליארד דולר, לאחר שהחברות הפסידו בתביעה אנטי-מונופולית.

בניסיון לשפר את מצבה, הודיעה ספיריט על שורת צעדי התייעלות וחידושים, ביניהם השקת ארבע רמות שירות חדשות - Go Big, Go Comfy, Go Savvy ו-Go - המציעות הטבות משופרות לנוסעים. במקביל, החברה מתכננת לקצץ בעלויות באמצעות הורדת דרגה לכמאה קברניטים, הצעת חופשה ללא תשלום לדיילים, והקפאת גיוס והכשרה של צוותי אוויר חדשים.
אתגר נוסף שמעיב על החברה הוא תקלה במנועי RTX של פראט אנד וויטני, שאילצה את החברה להשבית טיסות רבות. החברה צופה כי עד סוף 2025 יושבתו כ-67 מטוסים מצי המטוסים שלה, לעומת ממוצע של 20 מטוסים מושבתים בתקופות רגילות. למרות זאת, ספיריט מדווחת כי היא צפויה לסיים את השנה עם נזילות של מעל מיליארד דולר, לאחר שניצלה במלואה מסגרת אשראי מתחדשת של 300 מיליון דולר.
אנליסטים בוול סטריט מתייחסים בזהירות להתפתחויות האחרונות. סוונטי סית', אנליסטית בריימונד ג'יימס, מציינת כי עדיין לא ברור אם החברה תצליח להתמודד עם אתגרי המימון מחדש של החוב ושינוי מבנה העלויות הקבועות שלה מבלי להיכנס להליך פשיטת רגל. בינתיים, החברה ממשיכה בשיחות "פעילות ובונות" עם מחזיקי האג"ח שלה לגבי מועדי הפירעון הקרבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה