השוק

ענקית התעופה קורסת: הצעד הנואש יציל אותה מפשיטת רגל?

בואינג מתמודדת עם שביתה של 33,000 עובדי איגוד המכונאים, שהחלה בספטמבר. השביתה הביאה להשבתת הייצור של דגמי המטוסים המובילים של החברה, כולל ה-737 מקס, 767 ו-777. כעת היא החלה במכירת נכסים כדי להשאיר תזרים שיאפשר לה להמשיך להתנהל
מערכת ice | 
בואינג (צילום יחצ)
יצרנית המטוסים האמריקאית הענקית, בואינג, מתמודדת עם אחד המשברים הקשים בתולדותיה. לאחר סדרת תקלות בטיחותיות חמורות, שהחלה בינואר השנה כאשר דלת מטוס 737 מקס נפערה באוויר, החברה נקלעה למערבולת של בעיות. כעת, על פי דיווחים בוול סטריט ג'ורנל, בואינג בוחנת מכירת נכסים במטרה לחזק את מצבה הפיננסי הרעוע.
המנכ"ל החדש של החברה, קלי אורטברג, דרש מראשי היחידות השונות להציג את הערך שכל יחידה מביאה לחברה. הדירקטוריון התכנס לאחרונה לדיון בצעדים הבאים, תוך בחינה מדוקדקת של מצב כל יחידה. כבר השבוע שעבר, דווח כי החברה הגיעה להסכם למכירת יחידת הגנה קטנה המייצרת ציוד מעקב עבור הצבא האמריקאי.

במקביל למשבר הפיננסי, בואינג מתמודדת עם שביתה של 33,000 עובדי איגוד המכונאים, שהחלה בספטמבר. השביתה הביאה להשבתת הייצור של דגמי המטוסים המובילים של החברה, כולל ה-737 מקס, 767 ו-777. ביום רביעי הקרוב צפויים העובדים להצביע על הצעת חוזה חדשה הכוללת העלאת שכר של 35% על פני ארבע שנים.
הלחץ על החברה גובר גם מצד הרגולטורים, שחוקרים את תרבות הבטיחות של בואינג בעקבות התקריות האחרונות. כתוצאה מכך, קצב הייצור של החברה הואט משמעותית. בתחילת החודש הודיעה בואינג על תוכנית לפיטורי 17,000 עובדים, המהווים כ-10% מכוח האדם הגלובלי שלה, ועל רישום הוצאות חד-פעמיות בסך 5 מיליארד דולר.
בעוד בואינג מנסה לשקם את מעמדה ואמינותה, העיניים נשואות לצעדים הבאים של ההנהלה החדשה. השאלה המרכזית היא האם מכירת נכסים ורה-ארגון מקיף יצליחו להוציא את החברה מהמשבר העמוק אליו נקלעה, ולהחזיר את אמון הציבור והרגולטורים ביצרנית המטוסים הוותיקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה