תיירות

הקרב של בואינג: השביתה שגורמת לה להפסדים של 5 מיליארד דולר

חודש מתחילת שביתת המכונאים, בואינג סופגת הפסדי עתק, כאשר הנזק מתפשט לא רק לעובדים אלא גם לספקים וללקוחות, ומעמיד את החברה במצב כלכלי קשה ומאתגר לעתיד הקרוב
מערכת ice | 
בואינג (צילום יוטיוב/ TODAY)
ביום ראשון ימלא חודש מאז החלה השביתה של חברי האיגוד הבינלאומי של מכונאים (IAM) נגד חברת בואינג. ניתוח חדש של קבוצת אנדרסון הכלכלית, שפורסם בלעדית ב-CNN, מעריך כי הנזק שנגרם לחברה עומד על כמעט 5 מיליארד דולר.
הנזק הכלכלי הזה מדגיש את הקשיים שעמם מתמודדת בואינג, שהייתה ידועה באיכות האמריקאית שלה. בשנים האחרונות היא חוותה סדרת בעיות, החל מהתרסקויות קטלניות ועד לביקורת רגולטורית מוגברת. השביתה, שהחלה ב-13 בספטמבר, כללה 33,000 עובדים והביאה להשבתת הפעילות במפעלי החברה באברט, וושינגטון.
לפי הניתוח, הנזק לעובדים ולמשקיעים של בואינג מהווה את רוב הסכום הכולל, 3.7 מיליארד דולר. לא בוצע ייצור של מטוסים במפעל מאז שהעובדים עזבו את עבודתם. הספקים של בואינג נפגעו ב-900 מיליון דולר, ועסקים שלא קשורים לבואינג באזור סיאטל סבלו מנזק של 102 מיליון דולר. חברות התעופה שמזמינות מטוסים מבואינג גם הן סובלות, עם הפסדים של 285 מיליון דולר.
בשבוע שעבר, בואינג הודיעה על פיטורי 10% מכוח העבודה שלה, כ-17,000 עובדים, במהלך החודשים הקרובים. המנכ”ל קלי אורטברג ציין במייל לעובדים כי “העסק שלנו נמצא במצב קשה”.
השיחות בין בואינג לבין העובדים השובתים פסקו בשבוע שעבר לאחר שני ימי משא ומתן. נשיא האיגוד, ג’ון הולדן, טוען כי יש מקום להסכם, אך האתגרים הכלכליים שנגרמים מהשביתה משפיעים על כל שרשרת האספקה בתעשיית התעופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה