תיירות

טלטלה בענף: חברות התעופה מכריזות על שינוי דרמטי במטוסים

כניסתן של חברות הלואו-קוסט גרמה למהפכה בענף התעופה במסגרתה המחלקה הראשונה הלכה ואיבדה ערך. ענקיות התעופה נאלצו לחשב מסלול מחדש כשרבות כבר הכריזו על ביטול אזור המחלקה הראשונה במטוסיהן | כל הפרטים
מערכת ice | 
טיסה (צילום shutterstock)
המגמה לביטול המחלקה הראשונה החלה לאחר כניסתן של חברות הלואו-קוסט לענף התעופה מה שהוביל לירידת ערך המחלקה הראשונה. חברות כמו בריטיש איירווייס החלו לשדרג את מחלקת העסקים שלהן, והוסיפו מושבים שהופכים למיטות, דבר שהקטין את הפער באיכות בין מחלקת העסקים למחלקה הראשונה.
חברת עומאן אייר הודיעה על ביטול תאי המחלקה הראשונה שלה, ובמקומם תציע תא חדש בשם "Business Studio". מהלך זה מצטרף למגמה crescente בעולם התעופה, שבה חברות רבות כמו טורקיש איירליינס ואייר ניו זילנד נוטשות את מחלקת היוקרה הזו. 
ה-Business Studio של עומאן אייר לא יחליף את מחלקת העסקים הקיימת, אלא יתוסף אליה. מושבים אלו יהיו יקרים יותר ממושבי העסקים הרגילים, אך צפויים להיות זולים יותר ממושבי המחלקה הראשונה.
התאים החדשים יציעו מושבים ברוחב 82 אינץ', קירות פרטיות, מסך אישי בגודל 23 אינץ' ו-Wi-Fi חינם, בנוסף לתפריט א-לה קארט. עורך ב-The Points Guy, בן מוצבאו, ציין כי "ההבדל בין מחלקה ראשונה לעסקים הוא בעיקר בשם". 
למרות המגמה הכללית של ביטול המחלקה הראשונה, יש חברות תעופה כמו וירג'ין אטלנטיק שמשקיעות בשדרוגים. החברה השיקה לאחרונה את "The Booth", מרחב חצי-פרטי במטוסי A350, המיועד לשני נוסעים בלבד. נוסעים יכולים ליהנות מחוויות טעימות יין וקוניאק, וכן מארוחות פרטיות. המחירים לא מפורסמים, אך ניתן להניח שהן לא זולות.
רוב חברות התעופה האמריקאיות נטשו את מושבי המחלקה הראשונה בעשור האחרון, אך חברות אירופיות עדיין מציעות אותה. לופטהנזה, בריטיש איירווייס ואייר פראנס הן בין החברות שמחזיקות במחלקה הראשונה בטיסות בינלאומיות.
בריטיש איירווייס השיקה לאחרונה סוויטות חדשות במחלקה הראשונה בבואינג 777, ואייר פראנס הציגה תאי "La Première" חדשים שמציעים פרטיות רבה עם עד חמישה חלונות ומסכים אישיים.
לופטהנזה גם השקיעה בשדרוג המחלקה הראשונה שלה עם תאי "Allegris", המציעים פרטיות גבוהה ונוחות מקסימלית. אם חברות תעופה אלו יצליחו, ייתכן כי המחלקה הראשונה תמשיך להתפתח כדי לשמור על מעמדה ועניין הנוסעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה