תיירות

מהפכה בנתב"ג: זה השדרוג המטורף שיקבלו הטסים מישראל

קבוצת תיגבור וחברת מהלב השלימו את הנגשת נמל התעופה בן גוריון  עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראיה באמצעות מערכת טכנולוגית חדשנית להתמצאות במרחב בעזרת הנחיה קולית – מערכת Step-Hear. כך זה עובד
מערכת ice | 
נתב"ג (צילום shutterstock)
קבוצת תיגבור וחברת מהלב יוצאת במהלך מרגש וחשוב במיוחד אחרי שהודיעו היום (שלישי) כי הן מנגישות את נמל תעופה בן גוריון עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראיה באמצעות מערכת טכנולוגית חדשנית להתמצאות במרחב בעזרת הנחיה קולית – מערכת Step-Hear.
בימים האחרונים הסתיימה התקנת מערכת Step-Hear מבית חברת "מהלב- המרכז לאיכות חיים ונגישות" בנמל התעופה בן גוריון. מדובר על טכנולוגיה ישראלית חדשנית, אשר פותחה על מנת להנגיש מבנים ומקומות ציבוריים עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראייה במרחב הציבורי – בעזרת הכוונה קולית לצורך התמצאות ומציאת הדרך.
בנתב"ג, בתוכם טרמינל 1 ו- 3 הותקנו בסה"כ 12 "שלטים-קוליים" של מערכת Step-Hear בנקודות קריטיות ברחבי שדה התעופה, החל מנקודות המודיעין ומדורי השירותים בכניסה הראשית לטרמינל, דרך אולמות הצ'ק אין והבידוק הבטחוני ועד לתחום הדיוטי פרי והטרקלין. 
המערכת מופעלת כאשר המשתמש עם האפליקציה החינמית של Step-Hear נמצא בקרבת הנקודה ואז מופעל שלט-קולי שהינו "רמקול חכם". הקול הנשמע מהשלט-הקולי מהווה 'עוגן קולי' חיוני עבור אדם עם עיוורון למצוא מיקום מדויק של נקודות עניין, כמו דלת כניסה בחזית מבנה רחבה, מדרגות וכדומה.
ההנגשה תאפשר לאנשים עם עיוורון או לקות ראיה להגיע ולהתמצא בחלקים השונים של שדה התעופה באופן עצמאי, בעזרת האפליקציה החינמית שמפעילה באופן אוטומטי הנחיות קוליות לאיתור הכניסה למבנה, המעלית, מזכירות וקבלה, שירותים ועוד. 
מערכת Step-Hear הינה טכנולוגיה בפיתוח ישראלי, המאפשרת נגישות לאנשים עם מוגבלות בישראל ובעולם, עם אלפי נקודות נגישות המותקנות במקומות ציבוריים ומסחריים כאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים, סניפי הבנקים, בתי חולים, מלונות, פארקים, אטרקציות תיירותיות, חופי הים, תחנות אוטובוס ועוד. 
אורית בנבנישתי, מנכ"לית קבוצת תיגבור: "אני שמחה ונרגשת בכל פעם מחדש שאנחנו מסיימים התקנה של המערכת הטכנולוגית Step-Hear במוסד ציבורי. הטכנולוגיה המתקדמת הופכת את חייהם של אנשים עם עיוורון או לקות ראיה לנוחה ובטוחה יותר במרחב הציבורי".
אוהד ברמן, מנכ"ל חברת "מהלב - המרכז לאיכות חיים ונגישות": "אנו גאים בהישגיה של הטכנולוגיה הישראלית שלנו ותרומתה לעצמאות וניידות של אנשים עם מוגבלות ראיה ועכשיו גם בשער הכניסה והיציאה המרכזי של מדינת ישראל נתב"ג. חברת מהלב תמשיך לפעול על מנת להנגיש מוסדות ציבור ואת המרחב הציבורי ולהעניק תחושת ביטחון והתמצאות במרחב עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה