תיירות

רמי לוי וישראייר מקצצים: מה השינוי בטיסות לאילת?

ארקיע וישראייר נלחמות על עתיד הטיסות הפנים-ארציות. החברות מגלות כי הטיסות לאילת אינן רווחיות בהשוואה לטיסות הבינלאומיות שלהן. הנתונים מדברים בעד עצמם: ירידה דרמטית של כ-25% בתנועת המטוסים בטיסות הפנים מתחילת השנה - 2,559 תנועות לעומת 3,408 בתקופה המקבילה אשתקד
מערכת ice | 
רמי לוי וישראייר (צילום shutterstock, יחצ)
בחודשים האחרונים מתנהל מאבק שקט אך עיקש בין שתי חברות התעופה הישראליות הגדולות, ארקיע וישראייר, לבין רשויות התעופה. במוקד המחלוקת - דרישתן של החברות לרכז את כל פעילותן בטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון. מה שנראה על פניו כסוגיה טכנית, עשוי להיות הרה גורל עבור עתיד התעופה הפנים-ארצית בישראל, ובמיוחד עבור הקשר האווירי החיוני לאילת.
על פי 'פספורטניוז', מנכ"לי שתי החברות, עוז ברלוביץ מארקיע ואורי סירקיס מישראייר, טוענים בתוקף כי ריכוז הפעילות בטרמינל אחד יאפשר להן להתייעל, להפחית הוצאות, ובסופו של דבר - להציע כרטיסים במחירים אטרקטיביים יותר ולהגדיל את מספר הטיסות היומיות לאילת. ברלוביץ אף הרחיק לכת וטען באגרת ששלח לשרת התחבורה כי המשך ההטבה עם תושבי אילת תלוי ביכולת החברה לפעול באופן אחיד מטרמינל 1.

סירקיס מישראייר מוסיף נדבך נוסף לטיעון, ומציין כי ריכוז הפעילות בטרמינל אחד יסייע לשפר את הדיוק המבצעי של החברה, שנפגע בשל הפיצול הנוכחי בין הטרמינלים והמחסור בעובדים. אולם, מאחורי הקלעים של מאבק זה מסתתרת מציאות כלכלית מורכבת. החברות מגלות כי הטיסות לאילת אינן רווחיות בהשוואה לטיסות הבינלאומיות שלהן. הנתונים מדברים בעד עצמם: ירידה דרמטית של כ-25% בתנועת המטוסים בטיסות הפנים מתחילת השנה - 2,559 תנועות לעומת 3,408 בתקופה המקבילה אשתקד.
מצב זה מעלה שאלות קריטיות לגבי עתיד התעופה הפנים-ארצית בישראל. האם ריכוז הפעילות בטרמינל אחד אכן יספיק כדי להפוך את הטיסות לאילת לרווחיות? ומה יקרה אם לא - האם נראה קיצוץ נוסף בתדירות הטיסות או אולי אף עלייה במחירים? מנגד, יש לשקול את ההשלכות של ריכוז הפעילות על חוויית הנוסעים ועל היכולת של נמל התעופה להתמודד עם העומס הנוסף בטרמינל 1. האם המהלך עלול ליצור צווארי בקבוק חדשים ולפגוע בשירות לנוסעים?
בעוד הדיונים ממשיכים, ברור כי ההחלטה שתתקבל תשפיע לא רק על החברות עצמן, אלא גם על אלפי הנוסעים הישראלים שתלויים בקשר האווירי לאילת ולשאר חלקי הארץ. האתגר העומד בפני מקבלי ההחלטות הוא למצוא פתרון שיאזן בין הצרכים הכלכליים של חברות התעופה לבין האינטרס הציבורי של שמירה על קשר אווירי זמין ונגיש לכל חלקי הארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה