תיירות

רמי לוי במהלך קריטי: הפגישה לגבי גורל ישראייר בטרמינל 1 נחשפת

סכסוך התעופה הישראלי: חברות ישראייר וארקיע נלחמות על עתיד טרמינל 1, עבור ישראייר וארקיע, הזכות לפעול בטרמינל הנכסף עשויה להיות ההבדל בין הישרדות לבין צמיחה עתידית בשוק התעופה המקומי והבינלאומי
מערכת ice |  2
רמי לוי (צילום יחצ, פייסבוק/ישראייר)
בעימות חדש בשמי התעופה המקומית, חברות התעופה הישראליות ישראייר וארקיע ממשיכות במאבק עיקש על השליטה בטרמינל 1 בנתב"ג. החברות טוענות כי המעבר לטרמינל הקטן יותר יאפשר להן יעילות תפעולית משופרת, חיסכון בעלויות, ובמיוחד - הגדלת תדירות הטיסות ליעדים מבוקשים כמו אילת.
על פי הפרסום בספורטניוז, בפגישה אתמול עם נציגי משרד התחבורה, ישראייר חשפה את תכניותיה המפורטות. החברה מתכוונת להפעיל מספר שיא של כ-780 קווי טיסה בינלאומיים בחודש יוני, ומספר זה צפוי אף לגדול עם צירוף שני מטוסים נוספים בחודש אוגוסט.

כיום, ישראייר מפעילה רק כ-40 טיסות שבועיות מטרמינל 1. לטענתה, הגדלה קבועה לכמות של 70 טיסות שבועיות מהטרמינל הזה, המהוות כמחצית מפעילותה הבינלאומית, תאפשר לחברה להוסיף עד שתי טיסות ממוצעות ליום ליעד האטרקטיבי אילת.
מחר, חברת ארקיע צפויה להציג את עמדתה בפני משרד התחבורה, כשגם היא מצפה ליהנות מיתרונות המעבר לטרמינל 1. החברות שותפות לתקווה שהמהלך יאפשר להן גמישות ויעילות תפעולית רבות יותר, המשמעותיות לא רק לענייניהן העסקיים אלא גם לנוחות הנוסעים.
המאבק על טרמינל 1 משקף את התחרות הגוברת בשוק התעופה הישראלי, עם חברות קטנות יותר המנסות להתחרות עם ענקיות כמו אלעל ואיסטרן. עבור ישראייר וארקיע, הזכות לפעול בטרמינל הנכסף עשויה להיות ההבדל בין הישרדות לבין צמיחה עתידית בשוק התעופה המקומי והבינלאומי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תעופה ביזיונית
    שפי 06/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תתנו לרמי .ישראייר חברה המבזה את נוסעיה.לא להתפשר איתם.קללת הנוסע.
    סגור
  • 1.
    נדרשת התחייבות
    אלון 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה מאד שאם יאשרו להם מקבלי ההחלטות יתנו זאת בהכפלת הטיסות היומיות לאילת עם מינימום נדרש ולא כמו היום שהזמינות אפסית ולפחות 50% מהמקומות יוקצו למתווה 99 ש"ח לתושבי אילת והסביבה!
    סגור