תיירות

בשורה לתיירים בישראל? זוהי הצעת החוק שאושרה בקריאה טרומית

עד היום לא ניתן להציע עסקאות ללא אפשרות ביטול. התיקון יאפשר לעסקים להציע מחירים נוחים יותר וצפוי להגביר את התחרות בתחום. פלטפורמות בין-לאומיות מציעות כבר עכשיו שירות דומה וטוענות כי הן אינן כפופות לחוק הישראלי
מערכת ice | 
הוצאות תיירים (צילום פלאש 90/ מתניה תאוסיג, vecteezy, shutterstock)
היום (רביעי) אושרה במליאת הכנסת הצעת חוק בקריאה טרומית התאפשר למכור שירותי תיירות ללא אפשרות ביטול. הצעת החוק משווה, למעשה, את האפשרות של עסקים להתחרות ישירות בפלטפורמות כמו booking המאפשרות מחירים זולים יותר ללקוחות ללא ביטול משום שהן טוענות כי הן לא מחויבות לחוק הישראלי בשל היותן בין-לאומיות. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הצעה זו תאפשר לראשונה לעוסקים בתחום התיירות בישראל, להציע לצרכנים הישראלים גם עסקאות נופש שאינן ניתנות לביטול, תוך הגדלת מגוון המוצרים שיוצעו, במחיר זול יותר באופן מובהק בהשוואה לאותן עסקאות נופש שניתנות לביטול". 
עוד נכתב כי ההצעה החדשה עשויה להגביר את התחרות בענף. "הסרת המגבלה הייחודית עשויה להביא להגדלת מספר העוסקים שייכנסו לתחום התיירות גם בישראל וכפועל יוצא מכך להביא להגברת התחרות בענף". 
ענף התיירות בארץ נמצא במצוקה חמורה בשל המצב הביטחוני וכן המחסור החמור בידיים עובדות. הנזק של התיירות הנכנסת בשנת 2024 מוערך בכ-7 מיליארד דולר. וועדות הכלכלה והכספים בכנסת קבעו כי ענף זה הוא אחד מהנפגעים הראשיים במצב המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה