תיירות

טיסת בלהות: הטייסים נרדמו במשך 28 דקות וכמעט גרמו אסון

התקרית שהתרחשה בינואר 2024, יכולה הייתה כאמור להסתיים באסון תעבורתי, כאשר המטוס שעל סיפוני 153 נוסעים הוסט מהנתיב ונכנס לנתיב של מטוסים אחרים. הטיסה המדוברת הייתה מדרום מזרח סולאווסי לבירה ג'קרטה באינדונזיה
מערכת ice | 
טייסים (צילום freepik)
סיפור הזוי נחשף לגבי הטייסים במטוס של חברת 'באטיק אייר' מאינדונזיה מחודש ינואר האחרון, זאת לאחר שנחשף כי המטוס סטה ממסלולו בשל העובדה שהטייס וטייס המשנה נרדמו במשך כמעט חצי שעה ולא הגיבו למתרחש.
על פי הפרסום, התקרית שהתרחשה בינואר 2024, יכולה הייתה כאמור להסתיים באסון תעבורתי, כאשר המטוס שעל סיפוני 153 נוסעים הוסט מהנתיב ונכנס לנתיב של מטוסים אחרים. הטיסה המדוברת הייתה מדרום מזרח סולאווסי לבירה ג'קרטה באינדונזיה.

בתקשורת המקומית חשפו כי נמצא כי אחד הטייסים לא ישן מספיק בלילה שלפני. כחצי שעה לאחר ההמראה, ביקש הקברניט אישור מטייס המשנה לנוח מעט, אבל מסתבר שגם טייס המשנה נרדם בזמן שהוא שולט במטוס לבדו.
מרכז השליטה בג'קרטה ליצור קשר עם המטוס, אך לא קיבל מענה דקות ספורות אחרי שיצרו קשר בפעם האחרונה עם המטוס. רק 28 דקות לאחר מכן, הטייס הראשי התעורר וגילה לחרדתו כי טייס המשנה שלו רדום והמטוס סטה מהמסלול, הוא העיר אותו והשניים מיד תקשרו שוב עם מגדל הפיקוח.
משרד התחבורה האינדונזי נזף בחברת באטיק אייר משמסרה: "החברה פועלת עם מדיניות הכוונה למנוחה נאותה" וכי היא "מחויבת ליישם את כל המלצות הבטיחות". הטייסים הושעו זמנית וחקירה תפתח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה