תיירות

ארקיע תשלם פיצויים במאות אלפי שקלים לנוסעים: גם לכם מגיע?

84 נוסעים בטיסת ארקיע מפריז לתל אביב הגישו תביעה אחרי שהטיסה שלהם התעכבה ב-9.5 שעות. בית המשפט פסק נגד החברה, שתשלם פיצויים על סך של  346 אלף שקל, בנוסף להוצאות בית משפט על סך של 25,000 שקל
מערכת ice |  1
ארקיע (צילום shutterstock)
בשנת 2022 הגישו 84 נוסעים בטיסה של חברת התעופה ארקיע מפריז לתל אביב תביעה נגד החברה, זאת לאחר שהטיסה שלהם התעכבה ב-9.5 שעות. כעת, בית המשפט הכריע וגזר על חברת התעופה פסק דין, במסגרתו היא תשלם פיצויים ב-371 אלף שקל לכל אותם 84 הלקוחות, סכום שיתחלק ביניהם.
על פי הדיווח ב"כלכליסט", לטענתם של הנוסעים החברה לא עדכנה אותם בדבר העיכוב, והם דחו על דעת עצמם את הטיסה שאמורה הייתה להמריא ב-17:00 לשעה 02:30. לטענתם של התובעים, החברה ידעה מראש על דבר העיכוב אך לא עשתה דבר כדי ליידע אותם. לפיכך, הם דרשו להתייחס לטיסה כאל טיסה שבוטלה. 
על פי החוק של שירותי התעופה, בטיסה שבוטלה על ידי חברת תעופה יהיו זכאים הנוסעים להטבות בהן: שירותי סיוע ללא תשלום הכוללים מזון ומשקאות; השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי לפי בחירת הנוסע; פיצוי כספי בסך 2,120 שקל בהינתן כי מדובר בטיסה עד למרחק של 4,500 ק"מ ועוד.
מנגד, טענה ארקיע כי העיכוב בטיסה נבע בעקבות צירוף נסיבות מיוחדות שלא הייתה בשליטתן, שכן נוצרו אילוצים ביטחוניים של גורמי הביטחון המקומיים בשדה התעופה בפריז, שעיכבו אותם. עוד נטען כי החברה עשתה הכל על מנת שהטיסה תצא בזמן. החברה טענה בנוסף כי היא נתנה להם ארוחות בחינם.
בסופו של דבר, בית המשפט פסק נגד ארקיע ואילץ אותה לשלם פיצוי כספי בסך 2,120 שקל לכל אחד מהתובעים, ובנוסף לכך פיצוי כספי על סך של 2,000 שקל לכל אחד מהם. בסך הכל תעביר ארקיע 346 אלף שקל לתובעים, בנוסף להוצאות בית משפט על סך של 25,000 שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אל על
    אבנר 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנו אלעל ביטלה טיסה כשהינו בדרך לבן גוריון זה מותר?
    סגור