TOP 5

ליגות הכדורגל הטובות בעולם: מיהי באמת 'השישית באירופה'?

ענף הכדורגל מצליח בצורה אוניברסלית, אך כל מדינה רוצה שהליגה שלה תהיה הכי טובה. איפה משחקים את הכדורגל הכי קצבי ומעניין?
מערכת ice |  2
הליגה האנגלית (צילום מתוך האינסטגרם)
ליגות הכדורגל קרובות לפתוח את העונה השנתית שלהן, וחלקן כבר פתחו. יצאנו לבדוק בדירוג העולמי מיהן הליגות הטובות בעולם כיום, וכמובן, האם הליגה הישראלית היא "השישית באירופה" כמו שאמר אז יו"ר ההתאחדות אבי לוזון?
ענף הכדורגל משוחק כמעט בכל מדינה ברחבי העולם. כאשר סצנת הכדורגל הבינלאומית מתעוררת רק פעם בשנתיים, האוהדים פונים לליגות הכדורגל במדינות שונות. בשני דירוגים חשובים, אחד כמובן של UEFA, ואחד של אתר thefootballlovers, דירגו את הליגות הטובות באירופה ובעולם, להלן חמש ליגות הכדורגל הטובות ביותר:

5. ליג 1 – הליגה הצרפתית
אם מדברים על תחרותיות כתנאי לליגה טובה, הליגה הצרפתית היא שם נפרד לחוסר תחרותיות. מאז השייח'ים מקטאר השתלטו על פריז סן ז'רמן, קבוצות שזכו בעבר באליפויות כמו ליון ומרסיי, שכחו מה זה להיות במקום הראשון. כרגע משחקים בליגה שלושה מהשחקנים הטובים בעולם – ליונל מסי, ניימאר וקיליאן אמבפה, אך כולם כאמור באותה קבוצה. למרות כל זה, הליגה עדיין נחשבת לרמה יותר גבוהה לעומת הליגות מתחתיה בדירוג כמו ההולנדית או הפורטוגזית.
4. הבונדס ליגה – הליגה הגרמנית
הבונדסליגה מורכבת מ-18 קבוצות, אך גם היא לוקה בחסר בתחרותיות. באיירן מינכן ולפעמים גם דורטמונד דורסות את שאר הקבוצות הקטנות. למרות זאת, הליגה שולחת מספר מכובד של קבוצות למפעלים האירופיים, קבוצות שלא נופלות מהמקבילות שלהן בשאר הליגות הגדולות. עוד עניין, הוא בית הגידול שהליגה הזו מהווה להמון כדורגלנים עולמיים, וכמובן בית הגידול של רוב כדורגלני נבחרת גרמניה האימתנית.
 
3. סרייה A – הליגה האיטלקית
סרייה A נחשבת לאחת מליגות הכדורגל הטובות בעולם ולעתים קרובות היא מתוארת כליגה הטקטית וההגנתית ביותר. בקרב צמוד עם הליגה הגרמנית כבשה את המקום השלישי, כי עם כל הכבוד לבאיירן מינכן, ליגה טובה היא ליגה שיש בה קרב על האליפות. על הליגה הזו עברו כמה שנים אפורות בעקבות ירידת כוחן של אימפריות כמו מילאן ואינטר, אך מאז הצטרף כריסטיאנו רונאלדו ליובנטוס (והספיק לעזוב), הליגה חזרה לזכות לתשומת לב תקשורתית מוגברת.
2. לה ליגה - הליגה הספרדית
בליגה הספרדית מתמודדות 20 קבוצות, ולמרות זאת מאז שנת 2000 היו רק ארבע אלופות שונות. חוסר התחרותיות כמובן לא מונע מהליגה להכיל את שתי קבוצות הכדורגל האהודות ביותר בעולם – ברצלונה וריאל מדריד. הליגה נהנית מפופולריות של כמעט 100 מיליון צופים לעונה, ותמיד שולחת נציגות לצמרת ליגת האלופות, שהרבה פעמים גם אחת מהן זוכה.
 
1. פרמייר ליג – הליגה האנגלית
ליגת העל האנגלית היא ללא ספק ליגת הכדורגל הגדולה, החזקה והטובה ביותר בעולם כרגע. המשחקים שלה משודרים ב-212 מדינות. הליגה הבכירה, שנוסדה בשנת 1992, לא רק שולחת את הכי הרבה נציגות לליגת האלופות והליגה האירופית, אלא גם הכי תחרותית – בעונה האחרונה היו 6 מועמדות בולטות לאליפות, ו-11 מועדונים בתחתית הטבלה שבין הגבוהה לנמוכה הפרידו שש נקודות בלבד.
ואיפה אנחנו? בעוד 'השישית באירופה' היא הליגה הפורטוגזית, ליגת העל שלנו ממוקמת השנה בדירוג האירופי במקום ה-24, ובעולמי במקום ה-31. אפשר להתנחם בכך שיש לנו עכשיו נציג מכובד בליגה הטובה בעולם - מנור סולומון - ומחזיקים לו אצבעות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה
    לא ידוע 05/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חרא של כתבה
    סגור
  • 1.
    שלומי
    שלומי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שלומי
    סגור