TOP 5

אהרון פרנקל: 5 דברים שלא ידעתם על איל ההון הישראלי

אהרון פרנקל, אחד מאנשי העסקים והפילנתרופים המובילים בישראל, בונה אימפריה בינלאומית עם השקעות במגוון תחומים. אבל מה מסתתר מאחורי הקריירה המרשימה שלו? הנה חמישה דברים שלא ידעתם עליו

מערכת ice |  1
אהרון פרנקל (צילום ויקיפדיה)

אהרון גובר פרנקל נולד בשנת 1957 וגדל בבני ברק בבית דתי להורים ניצולי שואה. לאחר שלמד בישיבות, בהן ישיבת פוניבז', החל פרנקל לבנות את הקריירה העסקית שלו, שהפכה אותו לאחד מהאנשים המובילים במשק הישראלי והבינלאומי. הוא נשוי למאיה פרנקל (ברינר), שהייתה בעבר סגנית שר הכלכלה בממשלת קרואטיה, והם מתגוררים בנסיכות מונאקו עם חמשת ילדיהם.

פרנקל לאחרונה עלה לכותרות בזכות רכישת מניות במאגר הגז הטבעי "תמר", בהיקף של כמיליארד שקל, שהעלתה את החזקתו ל-14.5% במאגר. עוד עובדה מעניינת, פרנקל מחזיר ב-2.5% ממניות בנק לאומי.
חמישה דברים שלא ידעתם על אהרון פרנקל:


1. קבוצת לוידס:
פרנקל הוא הבעלים של קבוצת לוידס, חברה רב-תחומית העוסקת בתעופה אזרחית וחלל, נדל"ן, אנרגיה והייטק, והיוותה את הבסיס לאימפריה העסקית הבינלאומית שלו.

2. נציגנו בעולם:
פרנקל מכהן כסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי וכיו"ר הקונגרס היהודי האירו-אסייתי. כמו כן, הוא נשיא הקהילה היהודית במונאקו ומשמש בתפקידים נוספים בארגונים יהודיים חשובים.
3. פילנתרופ גדול:
יחד עם פעילותו העסקית, בנה לו פרנקל שם של פילנטרופ התורם ביד רחבה. בין רשימת המוסדות, העמותות והגופים להם סייע, ניתן לציין את בתי החולים קפלן ותל השומר, אוניברסיטת תל אביב ומוזיאון תל אביב, יד שרה, עזרא למרפא, קרן היסוד, מרכז פרס לשלום, התזמורת הפילהרמונית, יד ביד, אור למשפחות, המרכז היהודי במונאקו ומרכזי חינוך יהודי רבים בתפוצות.
4. עיטורי כבוד:
פרנקל זכה במספר עיטורי כבוד בינלאומיים, בהם עיטור הליגיון הצרפתי ועיטור הכבוד של נסיכות מונאקו שהוענק לו בידי הנסיך אלברט השני.
5. תחביבים:
פרנקל חובב ים ושיט, אוסף אומנות ועיצוב פנים. תחביבים אלו מלווים אותו לאורך השנים ומשקפים את העשייה האישית לצד פעילותו העסקית.
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישראכרט לפרנקל: תעשה לי ילד.אבל תזדרז. (ל"ת)
    יאיר3 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור