השוק

דרמה בתמר פטרוליום: מאבק השליטה בין אלי עזור לאהרון פרנקל הוכרע

עוד לפני הפרסום על הצבעת בעלי המניות, ולמרות המלצת "עמדה", מסתמן כי חברי הדירקטוריון ובראשם המנכ"ל ברק משרקי, המזוהים עם אלי עזור, ימשיכו בתפקידם. זאת על אף ניסיון הפשרה של מוטי בן משה ופרישתו של אלכס סורז'קו - נציגו בדירקטוריון, ברגע האחרון | כל הפרטים
מערכת ice | 
אלי עזור, אהרון פרנקל (צילום פלאש 90, עמית באום)
המאבק על ניהול השליטה בתמר פטרוליום מגיע בשעות אלה היום (חמישי) להכרעה דרמטית, כאשר בין שני הצדדים החזקים בחברה: המיליארדר אהרון פרנקל ואיש העסקים אלי עזור, התגלעה מחלוקת עקרונית על אופי הניהול בחברת האנרגיה, וההצבעה היום של בעלי המניות על חברי הדירקטוריון הראתה תמונה חד צדדית.
על פי דיווח של כלכליסט, מנכ"ל תמר פטרוליום - ברק משרקי - נבחר בשנית לכהונת חבר דירקטוריון, וזאת על אף התנגדותו של אהרון פרנקל לבחירתו בשנית, וזאת בגלל כפל תפקידו כמנכ"ל. פרנקל מעוניין כי תישמר ההפרדה בין הניהול השוטף לפיקוח וקביעת האסטרטגיה ולמעשה  מעוניין פרנקל ביצירת ממשל תאגידי ראוי או לפחות סביר בכל הפעילות השוטפת של תמר פטרוליום. זו הסיבה שגם קרן ההשקעות ההונגרית המחזיקה ב-3% התנגדה למהלך, ועל פי הדיווח אף לא הורשתה להצביע - מה שיוביל לסיבוב נוסף בבית המשפט עם התביעה של הקרן.
גם חברת הייעוץ "עמדה" - חברת "עמדה מחקר כלכלי" אשר עוסקת בשירותי מחקר וייעוץ כלכלי ופיננסי לגופים מוסדיים, המליצה נגד מינויו משרקי לחבר לדירקטוריון כפי שחשפנו לראשונה ב-ice, אך המוסדיים בכל זאת בחרו בו בשנית, וזאת ככל הנראה עם עסקת פשרה - באם בסוף השנה יפרוש בכל זאת מתפקידו כדירקטור גם לאחר היבחרו - במה שנראה כצעד ברור של שליטה של אלי עזור.
על פי הדיווח, המוסדיים הצביעו בעד חברי הדירקטוריון הנוכחיים שמזוהה עם אנשיו של אלי עזור, כך מנורה מבטחים המחזיקה ב-12.5% מהחברה - וזאת על אף מכתב חריף של פרנקל שנשלח לחברת הביטוח, וכן גם כי מלבד מנורה, גם קרנות נאמנות נוספות כמו קרן הנאמנות של קסם מקבוצת הפניקס. 
​אם כן, המנכ"ל ברק משרקי ימשיך לכהן כחבר דירקטוריון, מי שמזוהה עם אלי עזור אווה מדז'יבוז' תמשיך גם היא. בתפקיד היו"ר - רוני בראון , כמו גם תמיר עבודי ונחמה רונן.
מהם צדדי הכוח? לאחרונה רכש אהרון פרנקל חבילות של מניות הן בתמר פטרוליום והן במאגר עצמו. כעת מחזיק פרנקל ב-24.99% מתמר פטרוליום ו-16.8% ממניות המאגר עצמו. אלי עזור מחזיק ב-24.49% מתמר פטרוליום, מנורה מחזיקה ב-12.5% ומוטי בן משה מחזיק 6.9%. על אף ניסיון של מוטי בן משה לפשר בין הצדדים דרך הורדת נציגו אלכס סורז'קו - עליו נאבק עד הרגע האחרון - נראה כי אסיפת בעלי המניות הכריעה לטובתו של אלי עזור במאבק השליטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה