TOP 5

עם ישראל חי: אלו המבצעים הנועזים והמרשימים של הצבא החזק בעולם

מבצעי חילוץ ופעולה של צה"ל התפרסמו בעולם בשל תחכום, מהירות ואומץ. הנה חמישה מהמרשימים ביותר
מערכת ice | 
"נתניהו נפצע במבצע, וברק חיסל את מפקד המחבלים בשירותים" (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני / דוד כהן / מיכאל גלעדי)
צה"ל נודע לאורך השנים כמבצע פעולות נועזות ומסובכות, שהותירו חותם בלתי נשכח. הפעולות האלו, שנועדו להגן על אזרחי ישראל ולהשיב בני ערובה, מצטיינות בתעוזה ובמיומנות גבוהה. 
כמו לאחר כל פעולה צבאית מוצלחת, תמיד נזכרים בפעולות קודמות שהשאירו את העולם בפה פעור, הנה חמשה מבצעי חילוץ בלתי נתפסים ונועזים של צה"ל.
1. מבצע סבנה
במאי 1972, נחת חברת התעופה הבלגית סבנה בשדה תעופה לוד לאחר שנחטף על ידי מחבלי ארגון ספטמבר השחור. אהוד ברק, מפקד הכוח, הצליח לנטרל את המטוס ולמנוע המראתו. בעת חילוץ הנוסעים, לוחמי סיירת מטכ"ל, ביניהם אהוד ברק ובנימין נתניהו, פרצו למטוס והרגו שני מחבלים. נתניהו נפצע במבצע, וברק חיסל את מפקד המחבלים בשירותים.
2. מלון סבוי
במרץ 1975, שמונה מחבלים השתלטו על מלון סבוי בתל אביב. רב"ט משה דויטשמן ז"ל, חייל גולני שהיה בחופשה, התעמת עם אחד המחבלים ונהרג. לאחר שש שעות, לוחמי סיירת מטכ"ל פרצו למלון, הרגו שבעה מחבלים ותפסו את השמיני. המבצע עלה בחייהם של שני לוחמים ושמונה בני ערובה.
3. מבצע אנטבה
בליל ה-4 ביולי 1976, צה"ל חילץ 248 נוסעי מטוס אייר פראנס שנחטף לאוגנדה. צוות חילוץ שהובל על ידי יונתן נתניהו, פרץ לטרמינל, הרג את המחבלים ושחרר את בני הערובה. המבצע עלה בחייו של נתניהו וכמה חטופים, אך נחשב להצלחה כבירה.
4.מבצע תשורה
ב-22 ביולי 1968, נחטף מטוס אל על לאלג'יריה והוחזק שם במשך ימים עד לשחרורו תמורת מחבלים פלסטינים. בעקבות אירועי טרור נוספים, ב-28 בדצמבר אותה שנה, צה"ל ביצע פשיטה על שדה התעופה בביירות. לוחמי סיירת מטכ"ל והצנחנים השמידו 14 מטוסי נוסעים ערביים, והמבצע הוכתר כהצלחה רבה, ששידרה מסר חזק של הרתעה.
5. מבצע תרנגול 53
בלילה שבין 26 ל-27 בדצמבר 1969, השתלטו כוחות צה"ל על תחנת מכ"ם מצרית בראס ע'אריב והביאו את המתקן לישראל. המבצע, שנוהל על ידי יחידות הצנחנים וחיל האוויר, הצטיין בתכנון לוגיסטי מורכב והצליח להפתיע את המצרים לחלוטין. הרמטכ"ל חיים בר-לב תיאר את המבצע כ"לקוח מעולם הסרטים".

מבצעי צה"ל מתאפיינים באומץ, תחכום ונחישות. למרות הקשיים והמחירים, הם מייצגים את המחויבות של מדינת ישראל להגן על אזרחיה בכל מצב. חמישה מבצעים אלו הם דוגמאות מופת לפעולות נועזות, והן רק קמצוץ מפעולות צה"ל, השב"כ והמוסד, שהותירו חותם בל יימחה בהיסטוריה הצבאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה