עסקי ספורט

קורע לב: פצועי המלחמה - "חייבים לספר לעולם, אין דרך אחרת"

אי אפשר לעצור את הדמעות: משלחת ספורטאים אולימפים ביקרה בבית החולים מאיר לחזק את נפגעי התופת מדרום הארץ. פלצ'יק: "יש לנו מחויבות כלפי העם שלנו". יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד: "יש לכם כוחות פנימיים עצומים, בכל המנון שלנו על הפודיום תראו שם את עצמכם"
מערכת ice | 
הוועד האולימפי מבקר את פצועי חרבות ברזל בבית החולים מאיר (צילום הוועד האולימפי בישראל)
משלחת של ספורטאים אולימפים של הוועד האולימפי בישראל הגיעו השבוע לבית החולים מאיר לבקר את פצועי חרבות ברזל מעוטף עזה ולחזק את רוחם. חברי המשלחת עברו בין המיטות והקשיבו לסיפורי הגבורה והכאב של הפצועים ובני משפחותיהם. לא היה ניתן לעצור את הדמעות במפגש במרכז הרפואי מאיר עם פצועי העוטף, אזרחים וחיילים.
בביקור נכחו יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל, גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד וירדן הר לב ראש מערך החינוך, והספורטאים האולימפיים פיטר פלצ'יק, חנה מיננקו ענבר לניר ורז הרשקו. במהלך הביקור המרגש והמחזק של המשלחת הם עברו בין המיטות ושמעו את הסיפורים הקשים מנשוא, סיפורי הגבורה והכאב של הפצועים ובני משפחותיהם – אזרחים וחיילים.

נטע פורטל (23) וסנטיאגו פרס (25), הצליחו להימלט מהתופת בכפר עזה לאחר שנורו בממ"ד ביתם בעודם מפגינים עוז, גבורה ואומץ במשך שעות רבות כשהם מדממים, ובסיוע אביה של נטע שמעון פורטל, קצין המודיעין של המחוז הדרומי שנלחם עם המחבלים ועשה הכל להציל את נטע וסנטיאגו.
"זה הסיפור שלנו. של סנטי, אבא ואמא שלי שהם הגיבורים שלי. אמא שלי למדה אותי להיות חזקה וגיבורה כל החיים – לא חשבתי שזה יהיה הרגע שאני אצטרך לעמוד בו. מאוד התרגשתי שאתם באים. אני מרגישה את האהבה שלכם ואני רוצה להודות לכם שבאתם. הספורט הוא כל חיי ולשמחתי הצוות המדהים פה במאיר שניתח וטיפל בי הודיע לי היום שאני אחזור לתפקוד מלא ומילא אותי בתקווה. את הסיפור שעברנו ושכל העוטף עבר חייבים לספר לעולם – אין דרך אחרת", סיפרה נטע בדמעות.
(צילום: הוועד האולימפי בישראל) 
במהלך הביקור פגשו חברי הוועד האולימפי והספורטאים פצועים נוספים בהם ניסים ג'ימי (28) מהרצליה אשר היה בפסטיבל "נובה" ברעים שם נלחם על חיי בת זוגתו שנורתה. ניסים נפגע קשה בעיניו מהירי. פלצ'יק: "כל המדינה סובלת ולנו הספורטאים יש מחויבות כלפי העם שלנו, בלי קשר להגשמת החלומות הפרטיים שלנו. במיוחד במדינה כמו שלנו, במיוחד ברגעים קשים כאלו אנחנו בשביל העם הזה".
פלצ'יק פשט את חולצתו הרשמית של נבחרת ישראל האולימפית והעניק אותה בהתרגשות לניסים. "הסמל הזה הוא הדבר הכי עוצמתי שאני מכיר בחיים שלי ואני בטוח שהוא יעניק לך את הכוחות בהמשך הדרך ובשיקום שלך". פלצ'יק, שלא הצליח לעצור את הדמעות, חיבק את הפצועים ואמר: "בשמי, בשם כל המשלחת האולימפית  אנחנו רוצים להגיד לכם שאתם הגיבורים האמיתיים שלנו".

(צילום: הוועד האולימפי בישראל)
פלצ'יק הוסיף: "כשניפגש בקרוב על המזרן בזירה הבינלאומית אנחנו רוצים שתדעו שאתם בלב של כל אחד ואחת מאיתנו – ואנחנו נתחרה בשבילכם ובשביל כל המדינה, בשביל כל אלו שסבלו וממשיכים לסבול ונשיר את ההמנון ונניף את הדגל לכבודכם". יעל ארד שלא עזבה את ידיהם של הפצועים אמרה: "עכשיו אתם בידיים טובות".
 
"יש לכם כוחות פנימיים עצומים", ארד הוסיפה. "גיליתם אותם שם בתופת, במכשולים שלא חשבנו שהחיים יזמנו לנו אבל ככה הצלחתם להילחם, להישאר בהכרה, להימלט – אתם והמשפחות שלכם. אלה הכוחות שיעזרו לכם להמשיך ולחזור לחיים ולבנות אותם. בכל המנון שלנו על הפודיום תראו שם את עצמכם!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה