עסקי ספורט

נקבעו המארחות של מונדיאל 2030. לראשונה: 6 מדינות ב-3 יבשות

פיפ"א קבעה כי לא פחות משש נבחרות יארחו את טורניר הגביע העולמי ב-2030: ספרד, פורטוגל, מרוקו, ארגנטינה, אורוגוואי ופראגוואי. אז למה דווקא סעודיה מרוצה מההחלטה?
מערכת ice | 
מונדיאל 2022 בקטאר (צילום shutterstock)
משחקי המונדיאל בשנת 2030 יציינו 100 שנה לטורניר הגביע העולמי, ולראשונה בהיסטוריה יתקיימו בשש מדינות שונות המתפרסות על שלוש יבשות. כך החליטה היום התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א.
שלושת משחקי הפתיחה של המונדיאל ב-2030 יתקיימו בדרום אמריקה - אורוגוואי, ארגנטינה ופרגוואי. המשך הטורניר ייערך במרוקו, ספרד ופורטוגל. לפי פיפ"א, בין השיקולים לפתוח את הטורניר בדרום אמריקה, העובדה הסימבולית שהמונדיאל הראשון ב-1930 התקיים באורוגוואי, אורוגוואי, אשר ניצחה במשחק הגמר את ארגנטינה בתוצאה 4–2, והוכתרה כאלופת העולם הראשונה.

כל 6 המארחות (ספרד, פורטוגל, מרוקו, ארגנטינה, אורוגוואי ופראגוואי) יעפילו אוטומטית לטורניר. למרות שהמשחקים הראשונים ייערכו בדרום אמריקה, הרי שטקס הפתיחה של גביע העולם יתקיים במרוקו, פורטוגל או ספרד.
 
המונדיאל הקרוב, ב-2026 יתקיים בארה"ב, מקסיקו וקנדה, לראשונה במתכונת של 48 נבחרות – לא פחות מ-12 בתים של 4 נבחרות. 
המרוויחה הגדולה והמפתיעה מהחלטת פיפ"א, היא דווקא סעודיה. מדוע? מכיוון ששלוש יבשות יארחו ב-2030, המשמעות שבמונדיאל 2034 יוותרו לפיפ"א רק היבשות אסיה ואוקיאניה. זה הופך את ערב הסעודית למועמדת הבכירה לזכות באירוח הטורניר היוקרתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה