עסקי ספורט

שיא חדש ב-NBA: קבוצת הכדורסל נמכרה תמורת סכום עתק

קבוצת הכדורסל הפיניקס סאנס נמכרה לאיש העסקים מאט אישביה תמורת שיא כל הזמנים - 4 מיליארד דולרים
מערכת ice | 
מאט אישביה (צילום טוויטר מאט אישביה)
המיליארדר האמריקאי מאט אישביה (42) רכש הבוקר (רביעי) את קבוצת ה-NBA פיניקס סאנס תמורת סכום שיא של 4 מיליארד דולרים. אישביה רכש את הקבוצה מידיו של רובר סארבר, לאחר שזה הושעה מה-NBA בעקבות שלל התבטאויות גזעניות ולא הולמות כלפי העובדים.
יש לציין כי מדובר בעסקה הכי גדולה בתולדות ה-NBA. מכירה זו שברה את סכום מכירת הקבוצה הברוקלין נטס תמורת 2.25 מיליארד דולר. יוסטון רוקטס נמכרה ב-2017 תמורת 2.2 מיליארד דולר ולוס אנג'לס קליפרס נמכרה תמורת 2 מיליארד דולר ב-2014.
אישביה היה בעברו כדורסלן ואף זכה בשנת 2000 עם מישיגן סטייט באליפות המכללות. הונו האישי מוערך ע"י פורבס ב-5 מיליארד דולרים. את מיטב הונו הרוויח אישביה בכהונתו כמנכ"ל ונשיא חברת משכנתאות, ששוויה מוערך בכ-11 מיליארד דולרים ונחשבת לאחת הגדולות בארצות הברית.
כאמור נגד בעלי הקבוצה הקודם, רובר סארבר התבצע תחקיר מקיף בספטמבר שכלל יותר מ-70 עדויות של עובדים ושחקנים במועדון, בהווה ובעבר, רובן אנונימיות, על התנהגותו של סארבר כבעלים. ביניהן: התפארות בפני עובדות ועובדים על מין אוראלי עם אשתו ועל גודל הקונדום שלו, הצעות להעסיק חשפניות כדי ששחקני פיניקס יכניסו אותן להיריון וייקשרו לעיר, ושימוש תכוף במילה הפוגענית "ניגר". בעקבות כך הושעה לשנה על ידי הנהלת הליגה ונקנס ב-10 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה