עסקי ספורט

גאווה למכבי ת"א: ניקולה וויצ'יץ' יוכרז בתור אגדת יורוליג

כוכב העבר של מכבי ת"א והיום המנהל המקצועי, שהוגדר כסנטר העשור הראשון של המפעל, ייכנס ביום חמישי הקרוב לחבורה יוקרתית ומצומצמת של אגדות היורוליג
מערכת ice |  1
ניקולה וויציץ (צילום מתוך אינסטגרם מכבי תל אביב)
ניקולה וויצ'יץ', סנטר מכבי ת"א לשעבר וכיום המנהל המקצועי שלה, יוכרז בתור אגדת יורוליג ביום חמישי הקרוב. הטקס יתקיים בהיכל מנורה מבטחים לפני המשחק מול ולנסיה.
ווייצ'יץ' היה הגבוה המעוטר ביותר של תקופתו ביורוליג. הוא נבחר 5 פעמים לחמישיית העונה (יותר מכל סנטר אחר), היה גורם מרכזי בזכיות הרצופות של מכבי תל אביב בתואר ב-2004-5 ונבחר לסנטר העשור הראשון של היורוליג.

וויצ'יץ' יהפוך בכך לשחקן התשיעי בלבד שמוכרז כאגדת יורוליג. הקודמים היו תיאו פאפאלוקאס, חואן קרלוס נבארו, רמונאס שישקאוסקאס, שארונאס יאסיקביצ'יוס, דימיטריס דיאמנטידיס, מירסאד טורצ'אן, ואסיליס ספאנוליס ופליפה רייס. יחד איתם הוגדרו כאגדות גם המאמן המנוח דושאן איבקוביץ' ושמעון מזרחי, היו"ר המיתולוגי של המועדון.
הכוכב הקרואטי אמנם זכה כמנהל ספורטיבי עם מכבי ביורוליג ב-2014, אבל התואר הוא על הישגיו כשחקן. משחק היורוליג האחרון שלו היה ב-2011 ועד אז צבר 3,047 נקודות מדד יעילות, יותר מכל שחקן אחר במפעל. הוא היה אז שני בריבאונדים (1,037), שלישי בנקודות (2,444) וחסימות (124) ושביעי באסיסטים (524). הוא היה הראשון שאסף 2,000 נקודות ו-1,000 כדורים חוזרים ועדיין הוא הסנטר שמסר הכי הרבה אסיסטים. מעבר לכך, רק שני שחקנים בהיסטוריה של המפעל שיחקו כמות משחקים כזאת ורשמו ממוצע מדד גבוה יותר - ננדו דה קולו ומייק ג'יימס. 
יחד עם ניק קלאת'ס, וויצ'יץ' הוא אחד משני שחקנים בלבד עם למעלה מ-2,000 נקודות, 1,000 ריבאונדים ו-500 אסיסטים. הם גם שני היחידים שהשיגו טריפל דאבל במשחק יורוליג, כאשר הסנטר עשה זאת פעמיים.
בשש עונותיו במדי מכבי הגיע ניקולה וויצ'יץ' 4 פעמים לגמר היורוליג. הצהובים זכו איתו פעמיים בתואר, לצד 5 אליפויות וארבעה גביעים בישראל. בהמשך הגיע לשני פיינל פורים נוספים כסנטר אולימפיאקוס וסיים את הקריירה שלו במפעל בשורות אפס פילזן. לאחר מכן חזר לספליט, שם סייע לאושש את הקבוצה ממשבר. ב-2013 חזר לביתו השני, מכבי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכול הצגות ווציץ כישלון עולמי כמנהל מקצועי.
    הידען 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל כמנהל מקצועי היה גרוע שבגרועים נזק בל יכופר למכבי. לא ברור איך ולמה הוחזק במכבי למרות כל הכישלונות שלו ורק שלו !!!
    סגור