עסקי ספורט

חסכון ענק לעתיד: הספורט ייתן מענה להתמכרויות של צעירים?

ספורט ככלי טיפול למניעת התנהגויות סיכון: יו"ר הוועדה ח"כ שפע: לספורט יש את היכולת לחולל שינוי; ח"כ סימון דוידסון: כל שקל שנשקיע היום בנושא, יחסוך 10 שקלים לתיקון בעתיד
מערכת ice | 
חברת WSC Sports סיכמה עם ערוץ הספורט על שיתוף פעולה (צילום עוזי פורת)
הוועדה לסמים, התמכרויות ואתגרי הצעירים בישראל קיימה הבוקר (רביעי) דיון בנושא הספורט כמענה למניעת התנהגויות סיכון וככלי לטיפול ושיקום  בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע כי ״לוועדה הזאת יש תפקיד חשוב בכל הקשור להתמודדות עם נושאי ההתמכרויות השונים, ובעיקר במציאת פתרונות. הספורט הוא כלי טיפולי, ויש לו את היכולת לחולל שינוי״.
ד"ר עופר מוכתר הציג מצגת בנושא "ספורט כמנוף חברתי": "הספורט הוא עוגן. העיסוק בספורט ובפעילות גופנית, עשוי לסייע בהתמודדות עם מצבי חוסר ביטחון ודיכאון. פעילויות הספורט משמשות כאמצעי לתיעול אנרגיות לאפיקים "חיוביים" יותר בקרב אוכלוסיות המוגדרות טעונות טיפוח, שיש חשש שיסתובבו ברחובות ויפנו לפשע. הן נועדו לספק מסגרת לנוער ולאוכלוסייה המנוכרת ולשלוט בתופעות מדאיגות כמו פשיעה, צריכת סמים וניתוק חברתי", הוסיף ד"ר מוכתר.

מנהלת תחום אגף מניעה, הרשות הלאומית לביטחון קהילתי במשרד לביטחון פנים, אורית שפירו: 235 המנהלים היישובים שלנו הפרוסים ברחבי הארץ מתמקדים בין היתר בפעילות חוץ בית ספרית ובעיקר בשעות הערב, ככלי להתמודדות עם מצבי סיכון. מנהלת תחום קידום בריאות, משרד החינוך, אפרת לאופר: מקדמים תכניות במטרה להעצים את זמן הפעילות של התלמידים בבתי הספר מעבר לשעורי הספורט הקבועים.
"הקמנו קבוצות כדורגל מעורבת למשתתפים בתוכניות של בית המשפט הקהילתי, עם אנשי הצוות", שיתפה  העובדת הסוציאלית הקהילתית ליאור גרינברג, "זה פתח לחיבור קהילתי ולהפחתת סטיגמות מצד הסביבה והקהילה".
נציגת מועצת התלמידים והנוער, יובל חן: ספורט עבורי ועבור רבים הוא מקום בריחה. רוצים להעצים את מנהיגות הנוער בעזרת הספורט כדי להחליף ריגוש בריגוש. צריך להכניס לשיעורי חינוך גופני דברים נוספים כמו מנטליות ותזונה נכונה ולא להיתקע רק על מספרים.
נציגת המועצה לשלום הילד, עו"ד נועם וילדר: הספורט הוא גורם שיקומי. המאמן מהווה מודל, והוא גורם משמעותי בסביבת הילד וביכולת לאתר מצבי מצוקה.  נציגת הנהגת ההורים הארצית, סיגל טולדנו: "משרד החינוך צריך להקדיש לפחות שעת פעילות גופנית בכל יום, גם על חשבון מקצועות ליבה. לגיל הרך אין בכלל שיעורי ספורט".
 ח"כ סימון דוידסון: דיון כזה צריך להיות בכל וועדה בכנסת. ליותר ממחצית בתי הספר אין אולמות ספורט בתחומם. כל שקל שנשקיע היום בנושא, יחסוך לנו 10 שקלים השקעה בעתיד. פחות מ-0.2% מתקציב המדינה מוקדש לנושא הספורט. השאיפה שלי להקים שולחן עגול מכלל המשרדים הרלוונטיים שיישבו יחד, ויעשו איחוד משאבים לטובת המטרה החשובה הזאת
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה