עסקי ספורט

נשיא פיפ"א על הכוונת: התחקיר שחשף את ההטרדות המיניות

נשיא פיפ"א לשעבר, ספ בלאטר, נחשף במערומיו בתחקיר של עיתון צרפתי שהאשים אותו בשורה של הטרדות מיניות: "כשהבכירים הגיעו להאיטי, הם היו מקבלים שחקנית, שופטת או מישהי מההתאחדות לחדר המלון, ככה זה עבד. לבנות לא הייתה ברירה, זו הייתה פקודה לשכב איתו"

מערכת ice | 
כדורגל (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
תחקיר שפורסם באתר Josimar הצרפתי, מציג התנהלות ביריונית ומשפילה מצד התאחדות פיפ"א בהאיטי. על פי החשד, זה קרה במשך שני עשורים. גורמים מובילים בהתאחדות המקומית בנו רשת מסועפת של ניצול מיני שכללה אונס של נערים ונערות, סחיטה ואיומי מוות, כדי לספק את צרכיהם של בכירי פיפ”א.
לפי התחקיר של העיתון הצרפתי, משלחות של פיפ”א שביקרו בהאיטי כדי להשתתף בקורס שיפוט או כדי לקדם את הארגון, ניצלו מינית נערים ונערות בסיוע ההתאחדות בהאיטי. 

ספ בלאטר, ששימש כנשיא פיפ"א במשך 17 שנה, הוא בין הבכירים שנחשפו בתחקיר. באותו תחקיר מתואר כיצד בלאטר נהנה מאותה שערוריית מין בהאיטי. באחת העדויות נאמר: “הנשיא הורה לתת לבלאטר כדורים כחולים מסוימים, ולאחר מכן בלאטר נכנס למלון אואזיס ולשם הוא קיבל נערות. דרשו מהן לשכב איתו, זו הייתה פקודה. לא הייתה להן ברירה, הן פחדו”.
ושוב שמו של בלאטר עלה באותו הקשר: "הם היו מגיעים להאיטי והיו מציעים להם שחקנית, שופטת או עובדת לצורך יחסי מין. חלק מהבכירים ביותר, כולל ספ בלאטר, ניצלו זאת. זה היה גיהנום על פני כדור הארץ". באחת הפעמים, דאדו הורה לאחת מעובדות ההתאחדות לבקר את בלאטר בחדר המלון שלו וציווה עליה לקיים איתו יחסי מין.
“הגעת להאיטי וקיבלת בבית המלון שלך בחורה מההתאחדות המקומית, ככה זה עבד”, סיפר נשיא איגוד השחקנים המקומי בהאיטי ששימש כקפטן הנבחרת המקומית בעבר, ארנסו לורנס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה