דיגיטל וטק

פיפא סוגרת את הטריבונה: המשחק הפופולארי מסיים את דרכו

משחק הכדורגל הפופולארי ביותר ייצא השנה בפעם האחרונה, והחל מסוף השנה תוציא פיפ"א משחקים אחרים ופשוטים יותר תחת אותו שם. ומה יקרה לחוויית הכדורגל המוכרת של EA?
יאיר מור |  2
גיימינג (צילום Istock)
תם עידן: ענקית משחקי המחשב EA הודיעה אמש כי פיפ"א 23, שייצא בסוף השנה הנוכחית, יהיה המשחק האחרון בסדרת משחקי הכדורגל הפופולארית שלה, שבמשך 29 שנותיה הפכה למותג משחקי המחשב השישי במכירות בהיסטוריה.
המשחקים עצמם ימשיכו לצאת מדי שנה בשנה, כמו בעבר, אך שמם ישתנה ל-EA Sports FC, כאשר כרגע לא לגמרי ברור האם ראשי התיבות FC בשם החדש מכוונות ל-Football Club או שמא Football Championship, שהיה השם המקובל למשחקי כדורגל של חברות אחרות בשנות ה-90 וה-2000 המוקדמות. לפי ציוץ שהעלתה החברה, לטוויטר, מידע נוסף על המשחקים החדשים ייחשף ביולי 2023.
 
החברה הדגישה כי למרות שינוי השם, כל התכנים המוכרים לשחקני פיפ"א ימשיכו להיות חלק מהמשחק, בזכות החוזים שלה עם יותר מ-300 גופים שותפים בתחום הכדורגל, החל מ-30 ליגות הכוללות את פרמייר ליג, לה ליגה הספרדית ובונדסליגה הגרמנית, דרך 700 קבוצות ו-100 איצטדיונים ועד 17,000 השחקנים במאגר.
שינוי השם מגיע לאחר מה שנראה כמו עימות בין EA לארגון הכדורגל העולמי, שמתח בשנה שעברה ביקורת על השליטה המופרזת לדבריו של הראשונה על תחום הכדורגל, ולפי דיווח בניו-יורק טיימס דרש ממנה סכומי עתק כדי לחדש את החוזה הבלעדי על השימוש בשם – מיליארד דולר לכל מחזור של גביע העולם (כלומר 4 שנים), לעומת 150 מיליון דולר לשנה בחוזה הקודם.
"זה הרבה יותר משינוי סמל – כ-EA Sports, אנו מחויבים לוודא כי EA Sports FC יהיה סמל לשינוי" אמר קַם ווֶבר, סגן נשיא ומנהל קבוצת הספורט והמירוצים ב-EA Sports. "אנו מחויבים להשקעה מחדש בספורט, ואנו נרגשים לעבוד עם מספר גדול וצומח של שותפים כדי להתרחב לחוויות אותנטיות חדשות שיביאו אושר, הכלה והיטמעות לקהילה עולמית של מעריצים".
מנכ"ל EA, אנדרו ווילסון, הוסיף כי "החזון שלנו ל-EA Sports FC הוא ליצור את מועדון הכדורגל הגדול והמשפיע ביותר בעולם, במרכז הערצת הכדורגל. עתיד הכדורגל העולמי בהיר, והערצה (של כדורגל) ברחבי העולם מעולם לא היתה חזקה יותר".
פיפ"א, מצידה, פרסמה הודעה לפיה לאחר תום הרישיון הבלעדי של EA על המותג, בסוף השנה הנוכחית, היא תוציא מגוון משחקי מחשב עם השם הזה, כאשר רובם לא יהיו משחקי סימולציה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תפסיקו עם כל הקליקבייט (ל"ת)
    . 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גל הבולשיט הזה על סיום עידן ושינויים במשחק
    לינוקס? רק לשרתים 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובסוף מגלים שזה רק שינוי שם כתוצאה מדרישה לתשלום מופרז מצד פיפא לכאורה. אותו משחק חרוש עם שם גנרי זה הכל.
    סגור